לקראת הבג"ץ

סיעת 'יהדות התורה' התכנסה לדון על חילולי השבת בתל אביב

סיעת 'יהדות התורה' התכנסה בצהרים יחד עם עו"ד יצחק מירון ועו"ד דוד שוב בכדי לדון בחילולי השבת בתל אביב לקראת הדיון בבג"ץ ולנוכח התחמקות הממשלה ממתן תשובה חד משמעית (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ישיבת הסיעה, היום (צילום: באדיבות המצלם)

סיעת "יהדות התורה" זימנה את עו"ד יצחק מירון ועו"ד דוד שוב לישיבת הסיעה היום (שני) בכדי לדון בענין הבג"ץ בנושא פתיחת החנויות בשבת בתל אביב.

הסיעה התכנסה לדיון בנושא בעקבות העובדה ששרי הממשלה מתחמקים מתשובה חד משמעית לבג"ץ על איסור פתיחת חנויות בשבת.

השבוע החליטה הממשלה לבקש מבג"ץ ארכה של חודש למתן תשובתה על חילופי השבת בת"א. לטענת גורמים בסיעה השרים מפחדים להתייצב נגד מחללי השבת.

במהלך הישיבה דנו הח"כים בהיבטים המשפטיים של חילולי השבת בתל אביב וכן בעמדת הממשלה מול הבג"ץ.

בעקבות העלאת הנושא לסדר היום קיימה הוועדה לפניות הציבור דיון עם בעלי עסקים שפנו בטענה כי מחללי השבת הורסים את פרנסתם של החנויות הסגורות בשבת.

עו"ד מירון ועו"ד שוב בישיבת הסיעה, היום

עו"ד יצחק מירון ניתח את המצב המשפטי של מעסיקים המביאים גוי אחד כעובד החנות ובחסותו הם מצליחים להיפטר מחוק שעות עבודה ומנוחה.

עו"ד מירון אמר כי "יש שקר גלוי שאומרים שאין אפליה אבל המציאות היא שלא יקבלו שומרי שבת, פשוט ישקרו ויגידו שזה בגלל סיבה אחרת. אף אחד לא אומר את זה במפורש כדי לא לספוג קנסות אבל זה כאילו יש שלט 'פה לא מקבלים שומרי שבת'. להערכתי מדובר במאות אלפי מקומות עבודה. המצב של יהודים הופך להיות גרוע יותר בישראל מאשר במדינות אחרות".

ח"כ ישראל אייכלר דרש למנוע את תופעת ה"שבת גוי" שבאמצעותו מעסיקים עובדים יהודים בשבת.

ח"כ אייכלר אמר כי צריך לדרוש מראש הממשלה להתייצב מול הבג"ץ ולהציג את חוק שעות המנוחה באופן ברור. "כל התחמקות תתן לבג"ץ פתח להרוס כל זכר לשבת במסחר בתל אביב ובכל הארץ", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר