בגלל ספר נאצי

הלוחם החרדי הכה מחבל וישלם לו 1,500 ש"ח

לוחם בגדוד החרדי 'נצח יהודה' שהואשם בהכאת מחבל, שוחרר לאחר עסקת טיעון וחודשיים של מאסר בפועל. בנוסף, הוא יפצה את המחבל ב-1,500 ש"ח. הסיבה להכאה: "ספר של היטלר" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
החייל שהכה מחבל (צילום: "חוננו")

לוחם בגדוד החרדי 'נצח יהודה' שהואשם בהכאת מחבל, שוחרר לאחר עסקת טיעון וחודשיים של מאסר בפועל. במסגרת ההסדר הודה הלוחם בכך שנתן אגרוף בודד למחבל בעת שהיה אזוק, וזאת בשל צעקותיו, ועל רקע העובדה שהלוחם היה "טעון" משום שבעת מעצרו של המחבל בכפר עתיל שבאזור טול כרם, מצא אצלו "ספר של היטלר".

המחבל היה בכיר המבוקשים במבצע המעצרים של הגדוד באותו הלילה והוגדר כיעד חשוב אשר צפויים להיות ברשותו אמצעי לחימה.

עו"ד אהרון רוזה מארגון חוננו ייצג את הלוחם, והגיע בימים האחרונים להסדר טיעון עם הפרקליטות הצבאית. הלוחם הורשע בעבירה של "התעללות", ובית הדין הצבאי גזר עליו חדשיים מאסר בפועל אותם סיים לרצות היום, מאה ימי מאסר על תנאי, הורדה לדרגת טוראי, וכן פיצוי למחבל על סך 1,500 ש"ח. השופטים קיבלו את בקשתו של עו"ד רוזה וקבעו כי לא יוותר ללוחם רישום פלילי לאחר שחרורו מצה"ל.

מנכ"ל "חוננו" שמואל (זנגי) מידד שמלווה את הלוחמים מסר בתגובה: "התופעה הזאת של עוד ועוד הורים ששולחים את בניהם להילחם ולשמור על כולנו וגם על עצמם, ונאלצים לראות אותם עם אזיקים על ידיהם - מדאיגה. מדובר בתופעה שנובעת מלחצים זרים, והיא תפסק על ידי חיזוק האמונה בצדקת דרכנו".

עו"ד אהרון רוזה שייצג את הלוחם מטעם "חוננו" מסר: "גזר הדין שבו הוטלו 60 ימים על החייל שייצגתי משקף גישה נכונה ולפיה יירשם ללקוח רישום פלילי מופחת, אשר לא יפגע בו לאחר שיסיים שירותו הצבאי, ויאפשר לו לבחור בדרך של אזרח מועיל למדינת ישראל. הלוחם טעה טעות אחת ויחידה בשיקול דעתו, במהלך שירות קרבי ארוך וקשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר