התמוטטות בסיום מסכת

"הרב מזג שתייה מבקבוק סגור, הבנו שמשהו לא טוב"

מקורביו של הגאון רבי משה ביגל שהתמוטט במהלך סיום מסכת נידה מעדכנים כי מצבו מוסיף להיות קשה. נוכח באירוע: "הרב מזג לעצמו שתייה מבקבוק סגור, הבנו שמשהו לא טוב" (חרדים,חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יח"צ)

דאגה רבה בקהילה החרדית בעפולה בעקבות מצבו של הגאון רבי משה יהודה ביגל, רב הקהילה הליטאית וכראש כולל "יששכר באוהליך" בעיר, שמוסיף להיות קשה.

כזכור, הרב התמוטט אמש (שלישי) בעיצומו של מעמד סיום מסכת נידה שנערך בבית כנסת בעיר ופונה במצב קשה לבית החולים שם איבחנו הרופאים חשש לאירוע מוחי.

מקורבו משה אורי דיסלר עדכן על מצבו בשיחה עם "כיכר השבת": "כרגע הרופאים אומרים שהגוף מתפקד והמוח לא. זה אומר שהאיברים החיוניים עובדים עצמאית כמו הריאות אבל המוח לא מתפקד".

דיסלר משחזר את השתלשלות האירוע: "התקיים סיום על מסכת נידה בכולל של הקהילה, בדרך לסיום ראו שהרב לא חש בטוב אך הוא אמר שזה נובע מהתרגשות. בסיום שיחתו הוא מזג לעצמו שתייה מבקבוק סגור - מה שעורר את חשד הנוכחים. הכינו לו קפה והוא הקיא את הכול. הרב יצא לנשום אוויר והתמוטט".

כוחות ההצלה העניקו לו טיפול רפואי מתקדם הכולל ביצוע פעולות החייאה ובסיומן פונה לבית החולים "העמק". "בבדיקת סיטי התברר שיש לו דלקת בגזע המוח ומשם הועבר לבית החולים "שיבא" בתל השומר" מספר מקורבו.

לדברי תלמידיו, הרב היה בריא לגמרי ולא סבל ממחלה כלשהי. כפי שפורסם אמש ב"כיכר השבת", בעקבות המצב הורה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי להוסיף לראש הכולל את השם "רפאל" כסגולה לרפואה ולאריכות ימים והציבור נקרא להתפלל לרפואתו של רבי רפאל משה יהודה בן יוטא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר