לפיד בנתב"ג: אייכלר שאל, כץ השיב • צפו

ח"כ ישראל אייכלר הגיש שאילתה לשר התחבורה ישראל כץ על פעילותו הפוליטית של יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד בנתב"ג, ונענה על ידי השר כי הוא מקווה שלא נעשתה פעילות פוליטית • צפו (אקטואליה)

(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: Uri Lenz/FLASH90)

ח"כ ישראל אייכלר הגיש שאילתה לשר התחבורה ישראל כץ בעקבות פעילותו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בנתב"ג, באישורו של השר כץ.

"כבוד היושב-ראש, אדוני שר התחבורה", פתח אייכלר, "יושב ראש יש עתיד, חבר הכנסת לפיד, הודיע בפומבי ובחגיגיות כי קיבל ממך אישור לחלק פליירים להסברת חוץ בנתב"ג. אני מבין שרבי מבוחרי יש עתיד כמו ריקי כהן, יוצאים מספר פעמים בשנה לחוץ-לארץ כדי לקבל השראה של תרבות העולם הגדול כשהם חוזרים לפרובינציה של מדינת תל-אביב הקטנה. וצודק חבר הכנסת לפיד שצריך להשיב למחרפינו דבר ולא לתת לשקרים ולהשמצות להשתרש בציבור בלי מענה - לא רק בחוץ-לארץ אלא גם בארץ".

"אבל מהתמונות עולה כי מדובר בפעילות מפלגתית שנעשתה בנתב"ג עם הפתקים של פ"א של יש עתיד, ועם חולצות של יש עתיד של הפעילים", תקף אייכלר.

אייכלר הוסיף ושאל: "השאלה שלי: האם יש מגבלה בנתב"ג לתעמולה מפלגתית, ואם כן – האם יש עתיד הפרה את הרצון הטוב שגילית למען ההסברה הישראלית, ששמו פתקים של פ"א על חולצות האנשים ושל יש עתיד לעשות פעילות מפלגתית? ואם מותרת פעילות מפלגתית והתרת פעילות מפלגתית, האם תיתן גם למרצ ולרשימה המשותפת לחלק פליירים באותו עניין, להסברת העמדות שלהם בנתב"ג בקרב הנוסעים? תודה".

שר התחבורה ישראל כץ השיב ואמר כי "לגבי שאלתו של חבר הכנסת אייכלר לגבי חלוקת החומר על-ידי חבר הכנסת לפיד – פנו מרשות שדות התעופה ואמרו שצריך אישור – פנו ללשכת השר – צריך אישור לאפשר הגעה לביקור, לא לטיסה – טיסה כל אחד טס כמו כל אזרח – לביקור בנתב"ג, ואמרתי שאין לי התנגדות. שאם הוא רוצה לבוא, הנושא הוא – לא היה כאן אישור. ואני לא חושב שאני הגורם שבכלל צריך לדון, מאחר שאני בעצמי אדם פוליטי, באישורים לפעילות פוליטית. אני מקווה שלא נעשתה פעילות פוליטית אלא היה אישור להגיע.

"אני לא מכיר את הפעילות, סך הכול חבר הכנסת לפיד הוא אדם ממלכתי בגישתו. אם הוא רוצה לגבות ולהגן על מדינת ישראל מול טיעונים, טיעוני שווא והכפשות, אני מכבד את זה. אני לא חושב שצריך להיות פתח לפעילות פוליטית.

"ומאחר שציינת כאן דברים, אז אני לוקח לתשומת לבי להיות מודע יותר וערני יותר לאפשרות של גלישת דברים שנראים חיוביים גם לתחום פוליטי. ואם אכן ייווצר החשש הזה, אז ההנחיה תהיה גורפת שלא לקיים פעילויות מהסוג הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר