בעקבות גל הפיגועים

ארה"ב מזהירה את אזרחיה מביקור בישראל: "סיכון מתמשך"

מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לישראל בעקבות הטרור. "אמריקנים צריכים להיות מודעים לסיכונים המתמשכים. מאמצי ישראל והרשות - לא יעילים במאה אחוז" (אקטואליה)

עולים מארה"ב לישראל. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

גל הטרור: בצעד נדיר, מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה היום (רביעי) לאזרחיה אזהרת מסע לישראל, זאת בעקבות גל הטרור ששוטף את הארץ ולאחר שעזרא שוורץ הי"ד, אזרח אמריקני, נרצח בפיגוע ירי בשומרון.

באזהרת המסע שפרסמה מזכירות המדינה, התבקשו אזרחי ארצות הברית להיזהר בעת נסיעה לישראל. כמו כן פורסמו הנחיות חדשות לעובדי מדינה שנדרשו לא לעלות על אוטובוסים ציבוריים. כמו כן נדרשים העובדים לבקש אישור מראש כדי להגיע למרחק של 11 קילומטרים או פחות מרצועת עזה ושני קילומטרים וחצי מהגבול עם לבנון.

בהודעת מזכירות המדינה האמריקנית נכתב כי "האווירה הביטחונית בישראל, בגדה המערבית ובעזה מורכבת, אזרחים אמריקנים צריכים להיות מודעים לסיכונים המתמשכים הכרוכים בנסיעה לאזורים המתוארים באזהרת המסע, שבהם יכולים להיות מתחים מוגברים וסיכונים ביטחוניים".

"המצב הביטחוני עלול להשתנות מיום ליום בהתאם למצב הפוליטי, אירועים שוטפים ואזורים גיאוגרפים בישראל" נכתב בהודעה. "עלייה במתיחות פוליטית ובאלימות בירושלים ובגדה המערבית הביאה לפציעתם ולמותם של אזרחים אמריקנים".

בהודעה נכתב גם כי "גם ממשלת ישראל וגם הרשות הפלסטינית עושות מאמצים ניכרים כדי לפקח אתרים תיירותיים מרכזיים ולוודא שאזורים שאליהם מגיעים תיירים מאובטחים. אלא שלמרות המאמצים להפחית את האיומים הם לא יעילים במאה אחוזים, מאות אלפי אזרחים אמריקנים מבקרים בבטחה את ישראל ואת הגדה מדי שנה עבור לימודים, תיירות ועסקים".

הודעת מזכירות המדינה האמריקנית הקוראת לאזרחיה לשקול את הנסיעה לישראל מצטרפת לאזהרת מסע דומה אותה פרסמה ממשלת בריטניה לפני מספר שבועות על רקע גל הטרור הגואה בישראל.

למרות זאת, מנתונים שפרסם היום ארגון השב"כ עולה כי הרוב המכריע של הפיגועים בוצעו ברחבי יהודה ושומרון, ומיעוטם בירושלים ובתוככי הקו הירוק, כך שביקור בישראל לא ממש אמור לסכן את התיירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר