יום חופש בראשון?

הממשלה תאשר: סמכויות השבת בתל אביב יועברו לממשלה

הממשלה תאשר היום את העברת הסמכויות של שר הפנים לאשר או לפסול את חוק העזר העירוני של תל אביב בנוגע לפתיחת חנויות בשבת לידי הממשלה. תבחן גם ההצעה ליום חופשי בראשון (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: עמית שאבי, פול פלאש90)

המאבק על השבת: בישיבת הממשלה השבועית שתתקיים היום, תובא לאישור השרים הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להעביר את הסמכויות של שר הפנים לאשר או לפסול את חוק העזר העירוני לגבי שמירת שבת למליאת הממשלה.

בגלל השבת: השר דרעי דפק על השולחן ואיים בפרישת ש"ס

ההצעה מכוונת ספציפית לחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב יפו, אשר אמור לעבור את בחינתו של שר הפנים סילבן שלום, אך כעת כאמור מוצע להעביר את הסמכות האם לאשר את החוק המאפשר פתיחת חנויות בשבת, או לפסול אותו, לידי מליאת הממשלה.

לשם כך תוקם ועדת מנכ"לים, בה יהיו חברים מנכל"י המשרדים: ראש הממשלה, המשפטים, הפנים, הכלכלה והדתות. הוועדה תגבש את המלצותיה לגבי חוק העזר העירוני החדש ותגיש את ההמלצות לממשלה בתוך שישה חודשים.

בנוסף, תבחן ועדת המנכ"לים את ההצעה להפוך את יום ראשון ליום חופש רשמי נוסף במדינת ישראל, על ידי כך שביום שישי יהיה חצי יום עבודה ובימים שני עד חמישי תתווסף עוד חצי שעת עבודה ליום העבודה, ובכך יום ראשון יצטרף לשבת ולסוף שבוע ארוך.

כזכור בשבוע שעבר נחשף ב"כיכר השבת", כי במהלך ישיבת הממשלה הקודמת, נתניהו הפר את הסיכום להעלות לדיון את העברת הסמכויות למליאת הממשלה, מה שהוביל את יו"ר ש"ס השר אריה דרעי לדפוק על השולחן ולהכריז: "שלא יהיה ספק לאף אחד: אני לא אשב בממשלה שתתן יד לחילולי שבת. זה מובן?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר