התפטרות סילבן שלום

חלוקת התפקידים: קרב בממשלה על תפקיד שר הפנים

יממה לאחר התפטרותו של השר סילבן שלום ממשרד הפנים והמאבק על חלוקת התיקים החדשה רק החל. בין השמות שהועלו: אריה דרעי, מירי רגב, צחי הנגבי, יריב לוין ואפילו בני בגין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו בדרך לישיבת הממשלה, אתמול (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

התפטרות סילבן שלום: יממה לאחר התפטרותו של השר סילבן שלום ממשרד הפנים והמאבק על חלוקת התיקים החדשה רק החל.

מרבית חברי הכנסת בליכוד רואים עצמם מועמדים לקידום לתפקיד שר בממשלה, בין היתר סגן השר איוב קרא טוען שנתניהו הבטיח לו קידום לתפקיד שר ברגע שיתפנה מקום.

כמו כן יו"ר ועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי רואה עצמו מועמד לתפקיד, גם ח"כ בני בגין, שמונה לשר ופוטר לאחר מספר ימים עם כניסת גלעד ארדן לממשלה, רואה עצמו מקודם לשר - אך לא ישתתף במאבק על התפקיד.

באשר לחלוקה חדשה של התיקים בתוך הממשלה, עד כה ההערכה היא כי אם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי ידרוש את המשרד הרי שראש הממשלה יעתר לבקשה ויעביר לו את התיק, מאחר והבטיח לו משרד בכיר לאחר שהתפטר ממשרד הכלכלה.

עם את טרם ברור האם דרעי אכן יבקש את התיק. יש מי שמעריך שדרעי מבין שמינוי לשר הפנים יזמין עתירות שכמעט בוודאי יוגשו לבג"צ כך שספק אם דרעי ירצה להיסחב פעם נוספת לבית המשפט העליון ולהעלות לכותרות את הפרשיה משנות ה-90. דרעי עצמו אמר עם הקמת הממשלה כי וויתר על תיק הפנים בכדי למנוע "לזות שפתיים".

כמו כן, דרעי החל להשקיע בשבועות האחרונים במה שמוגדר "השטח של ש"ס", במידה ויחזור למשרד גדול, ספק אם יצליח לעשות זאת. גם שיקול זה עומד בפניו.

מי שרואה את עצמה מקודמת לתפקיד שרת הפנים היא מירי רגב, המכהנת כיום כשרת התרבות והספורט.

כמו כן, השר יריב לוין מועמד להיות מקודם לתפקיד שר הכלכלה.

נכון להיום בנימין נתניהו מכהן בתפקידים הבאים: ראש הממשלה, שר החוץ, שר הפנים, שר הכלכלה והשר לפיתוח אזורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר