היועמ"ש הבא

ההמלצה על מנדלבליט: "הגשת מועמד יחיד לממשלה אינה מקובלת במדינה דמוקרטית"

התנועה למשילות ודמוקרטיה שיגרה מכתב לשרת המשפטים בו היא קובלת על הגשת אביחי מנדלבליט כמומלץ יחיד של ועדת האיתור. עו"ד רוטמן ל"כיכר השבת": "היא הופכת לוועדת מינוי" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אמיל סלמן - פלאש90, פול)

היועץ המשפטי לממשלה החדש: החלטת ועדת האיתור להמליץ על מועמד יחיד לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה הבא, עו"ד אביחי מנדלבליט, חרדי המכהן כיום כמזכיר הממשלה ולשעבר הפרקליט הצבאי, ממשיכה לעורר סערה. בין המתנגדים ישנם גם את אנשי התנועה למשילות ודמוקרטיה הדורשים להציג מועמדים נוספים.

"הגשת מועמד אחד ויחיד לממשלה לאישור אינה מקובלת במדינה דמוקרטית", אומרים בתנועה ל"כיכר השבת". "כאשר מוגש מועמד אחד, וועדת האיתור הופכת למעשה לוועדת מינוי, ומכתיבה לממשלה את הבחירה. הציבור זכאי לכך שנבחריו, הנושאים באחריות הציבורית, יחזיקו גם בסמכות הנדרשת לכך".

עו"ד שמחה רוטמן אמר ל"כיכר השבת": "אנחנו מתנגדים עקרונית שכל ועדת איתור, במיוחד ועדה לתפקיד בכיר כמו היועץ המשפטי, מגישה המלצה רק למועמד אחד, כי אז היא הופכת מועדת איתור לוועדת מינוי".

בעקבות החלטת הוועדה, פנתה התנועה לשרת המשפטים איילת שקד שתבחן שוב את מסקנות הוועדה. "ההחלטה פה היא על ידי נבחרי הציבור כמו שרת המשפטים איילת שקד והם צריכים להחליט. שלחנו לה מכתב שתבחן שוב את מסקנות הוועדה", אמר רוטמן.

הפעם, בשונה ממינוי פרקליט המדינה, אז היה עו"ד שי ניצן, גם הוא מועמד יחיד של ועדת האיתור, התנועה למשילות ודמוקרטיה לא מתכוונת לעתור לבית המשפט העליון. "אם ההצעה תאושר הפעם לא נעתור לבג"ץ, אבל זה יהיה ממש מצער שהוא היה מועמד יחיד".

מנדבליט נבחר למועמד היחיד המומלץ לתפקיד מתוך ארבעה עשר מתמודדים, לאחר שהוא היחיד שזכה לרוב של ארבעה קולות מבין חברי הוועדה בראשות נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס.

חברי הוועדה הם ח"כ ד"ר ענת ברקו; עו"ד יחיאל כץ; שר המשפטים לשעבר, עו"ד משה נסים; פרופ' גבריאלה שלו.

בהודעה שנמסרה מטעם הוועדה נאמר: "לאחר שראיינה את המועמדים לתפקיד ולאחר שקילת הדברים ו-14 ישיבות שקויימו, לרבות לצורך דיון בהסתייגויות שהוגשו לועדה, העבירה הועדה לפני זמן קצר לראש הממשלה ולשרת המשפטים את שמו של המועמד היחיד שזכה לתמיכה של 4 מבין חברי הועדה (כנדרש עפ"י החלטת הממשלה). המועמד הוא ד"ר אלוף (במיל.) אביחי מנדלבליט".

יצוין כי במידה ומנדבליט, יבחר לתפקיד יועץ משפטי לממשלה, הרי שהמינוי יצטרך לעבור אישור של בית המשפט העליון, שכן יהיו מי שיעתרו נגד המינוי בשל המעורבות שלו בפרשת הרפז, למרות שהתיק נגדו נסגר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר