הרשימה השחורה החדשה

הוועד מתריע: אלו הרבנים והר"מים שהשתתפו בכינוס 'הפלג'

לאחר כינוס רבני 'הפלג הירושלמי' נגד חוק הגיוס המתוקן, מפרסם 'הוועד למען כבוד רבותינו' המזוהה עם הממסד הליטאי, רשימה של רבנים ור"מים המוכרים כניטרליים שהשתתפו בכינוס 'הפלג' (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הודעת הוועד על רקע כינוס 'הפלג הירושלמי' (צילום: באדיבות המצלם)

הפילוג הליטאי והמאבק בחוק הגיוס ממשיכים להסעיר את הציבור החרדי: בעקבות השתתפותם של רבנים הנחשבים ל"לא מזוהים", בכינוס המחאה של ראשי "הפלג הירושלמי" כנגד חוק הגיוס המתוקן, שנערך במוצאי השבת האחרונה, פרסמו בוועד לכבוד רבותינו המזוהה עם הממסד הליטאי כרוז נגד הכינוס ובו מוזכרים שמותיהם של אותם רבנים ומגידי שיעורים במטרה להזהיר את הציבור.

"בימים האחרונים קיימה התנועה המתנגדת לרבותינו שליט"א גדולי ומאורי הדור, כינוס גדול תחת הכותרת 'מחאה נגד גזירת הגיוס', אשר מהותו וכוונתו של הכינוס הוא התנגדות לפעולות והוראות רבותינו שליט"א ומועצות גדולי התורה של דגל התורה אגודת ישראל וש"ס", נכתב בהודעת הוועד, "ומשמעות הדברים התרסה נגד רבותינו מרנן ורבנן שליט"א ונגד עשרות חברי מועצות גדולי התורה של כל החוגים, גדולי התורה והחסידות, אדמו"רים, רבנים, חכמי התורה וראשי ישיבות".

הוועד מציין בהודעתו כי בכינוס הושמעו דברים קשים והתקפותץ נגד חברי הכנסת ש"פעלו במסירות ובעמל עצום" כדי להסיר את הגיוס "והחזירו את הגלגל לזמנים טובים יותר", ומוסיף כי "נציגי הציבור הנאמנים הותקפו שם קשות ומותקפים לאורך כל התקופה כשכל בר דעת מבין שאין ההתקפה עליהם אלא על שולחיהם עיני העדה, מרנן ורבנן גדולי התורה והחסידות ועל כל מניין ובניין של עולם התורה והחסידות האשכנזי והספרדי".

בשלב זה עובר הוועד לשלב המעשי בהודעתו ומציין כי מלבד אנשי ורבני התנועה ואנשי נטורי קרתא, השתתפו בכינוס "גם כמה ר"מים, רבנים ומגידי שיעורים מישיבות ומוסדות האמונים על דעת רבותינו".

הודעת הוועד

"מאחר ויש במידע זה חשיבות גדולה לציבור הרחב הצועד לאור רבותינו מרנן שליט"א, הרינו להביא כמה שמות רבנים המרביצים תורה לציבור נאמני רבותינו, אשר השתתפו בכינוס הנ"ל לפי פרסומים שונים, בין היתר באותו עיתון שנאסר ע"י גדולי רבותינו שליט"א", מדווח הוועד.

שמות הרבנים המופיעים במנשר הינם: הרב דוב אהרן זלזניק, ישיבת 'מאור התלמוד' רחובות; הרב יהודה אריה הרשלר, ישיבת 'בית מתתיהו' בני ברק; הרב חנוך ארנטרוי, ישיבת 'כנסת יחזקאל' אלעד; הרב יחזקאל קורן, ישיבת 'קול תורה' לצעירים ירושלים; הרב אראיל בוקוולד, רב בבני ברק ומחבר ספר קריית אריאל.

"נציין", מדגישים בוועד, "כי אין בהודעה זו משום המלצה לתלמידים האם להימנע משמיעת שיעורים או קבלת תורה ממישהו, וכן אין בזאת המלצה לראשי מוסדות כיצד לנהוג, אלא מידע לציבור בלבד, וכל אחד יתייעץ עם רבותיו או יעשה שאלת חכם".

גורמים המזוהים עם הוועד אומרים ל"כיכר השבת" כי "לא ייתכן מצב בו תלמידי ישיבה ישמעו שיעורים ושיחות מוסר מרבנים הנחשבים כביכול לניטרליים המשמשים בתפקידים תורניים בישיבות שתחת נשיאותם של מרנן גדולי הדור אולם בפועל אותם דמויות פועלות הפוך לגמרי ובניגוד לדעתם. על הציבור לדעת להיזהר כששולחים את הילדים ללמוד במקומות אלו שיש השפעה לאותם רבנים על נפש התלמידים".

"יש כאלו שכולם יודעים שהם מרבני הפלג הירושלמי. זה פחות נורא כי השפעתם פחותה. אולם הרבנים הללו מתיימרים כביכול לפעול במוסדות תורה שתחת הנהגת גדולי ישראל אולם בפועל דעתם הינה הפוכה ובניגוד לדעת תורה וקיים חשש שיחדירו דעות זרות אלו בתלמידיהם כאשר ההורים מבקשים לחנך את בניהם על פי הוראת מנהיגי הדור", הם מוסיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר