יאיר לפיד על 'חוק השבת': "חוק דורסני ומגונה"

יו"ר 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס לחוק לסגירת עסקים בשבת וכינה אותו "חוק דורסני מגונה", באשר לחקירת הטרור בכפר דומא אמר כי "הקיצוניים לא יכתיבו לכוחות הביטחון איך לפעול" (חדשות)

יאיר לפיד. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

יו"ר סיעת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, התייחס בפתח ישיבת הסיעה היום (שני) להצעת החוק לסגירת עסקים בשבת שאושרה בוועדת השרים וכינה אותו "חוק דורסני ומגונה", באשר לחקירת הטרור בכפר דומא אמר כי "הקיצוניים לא יכתיבו לכוחות הביטחון איך לפעול".

בפתח הישיבה התייחס לפיד לחקירת הטרור היהודי בכפר דומא ואמר כי "כנגד שירות הביטחון הכללי ונגד השב"כ מתנהל סביב מה שנקרא פרשת דומא דבר חמור מאוד. מדובר למעשה בהתארגנות טרור לכל דבר שהשב"כ מנסה לטפל בה".

"הקיצוניים לא יכתיבו לכוחות הביטחון במדינה הזאת איך לפעול ואיך לחקור", אמר לפיד, "השב"כ, ויושב פה ראש שב"כ לשעבר, השב"כ הוא עמוד השדרה של ביטחון ישראל ואנחנו לא ניתן שיתקפו אותם בצורה כזאת. זה ארגון שמנסה לפענח גם רצח נורא שפגע בכל אחד מאיתנו, וגם אירועי טרור אחרים. הם עושים את תפקידם. לא יתקפו במדינת ישראל אנשי ביטחון שממלאים את תפקידם. זה המאבק שלנו, על ערכי הליבה, על חוק וסדר, על ביטחון לתושבי ישראל, על זה שקיצונים לא משמאל ולא מימין לא ינהלו את מדינת ישראל".

לאחר מכן התייחס לפיד ל"חוק השבת" שאושר בוועדת השרים ואמר כי "אם מדברים על קיצוניות, יש גם סוג אחר של קיצוניות. עבר בממשלה חוק השבת שמציע לסגור את המדינה בשבתות. כל אלה שצעקו נגדנו שאנחנו עושים צעדים חד צדדים ומפרקים את העם, עכשיו בעצמם עושים את אותם דברים שאנחנו לא עשינו, רק הואשמנו בהם. זה לפרק".

"היהדות לא צריכה שיכפו אותה, בטח לא בחוקים דורסניים", אמר לפיד, "אלפי שנים היהדות קיימת בלי שיכפו אותה בחקיקה בכנסת. השבת שמרה על עם ישראל, וישראל שמרו על השבת הרבה לפני שהגיע החוק המגונה הזה לכנסת ישראל. זה לא מקרב, זה מרחיק, ואני קורא לח"כים לדחות את זה למען השבת בישראל, למען היהדות בישראל ולמען העם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר