כאן שובתים?

כך החרדים בבני ברק לא יושפעו מהשביתה

השביתה הגדולה במשק מחר הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, אך דווקא תושבי בני ברק צפויים כמעט שלא להרגיש את תוצאות השביתה. הסיבה? "העירייה תפעיל עובדי קבלן" (חדשות, חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
צומת הרחובות רבי עקיבא, רש"י בבני ברק (צילום ארכיון: Flash90)

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, המגזר הציבורי במשק הישראלי אמור לפתוח מחר (רביעי) בבוקר בשביתה כללית שתשבית למעשה את המשק הישראלי כולו.

אלא של"כיכר השבת" נודע כי מי שדווקא כמעט ולא ירגישו את השביתה הם התושבים החרדים בבני ברק, שכן בניגוד לשאר הערים שישביתו מחר את כל השירותים ויגרמו לתושבים להרגיש היטב את השביתה, בעיריית בני ברק נערכו מבעוד מועד והאזרחים לא צפויים להרגיש כמעט בשביתת המשק בעיר.

לדברי בכירים בעירייה, עיריית בני ברק הורתה לעובדי מחלקת התברואה בעיר לעבוד הערב במשמרות כפולות, כך שכל הפחים בעיר יפונו עוד הערב וכל העיר תנוקה הלילה, בניגוד למצב הרגיל בהם עובדי מחלקת התברואה מחלקים את עבודות הניקוי ליומיים כשבכל יום מנוקה חלק אחר של העיר.

גורמים בעירייה מסרו כי להערכתם השביתה לא צפויה להימשך יותר ממספר שעות, זאת בעקבות העובדה כי עובדי רשות שדות התעופה הצטרפו לשביתה, מה שגורם בדרך כלל לפתרון מהיר. כך שלמעשה התושבים לא ירגישו כלל את השביתה ברחובות.

במידה והשביתה תימשך בכל זאת מעבר למחר, צפויה עיריית בני ברק להפעיל עובדי קבלן שינקו את הרחובות, כך על פי אותם בכירים. למרות זאת, שלמה גורי, יו"ר וועד העובדים בעיריית בני ברק מסר בשיחה עם "כיכר השבת" כי הוא ינסה לסכל את כוונות העירייה וינסה להשבית גם את עובדי הקבלן בעיר.

גם מוסדות החינוך החרדים בבני ברק לא יושבתו כלל, וגני הילדים של עיריית בני ברק, כמו גם כל בתי הספר וה"חיידרים" החרדים והחינוך המיוחד לא יושבתו כלל מחר. זאת בעקבות הסכם 'סטטוס קוו' עם רבני העיר שמחריג את עובדי החינוך על מנת שלא לגרום לביטול תורה בעיר כשאברכים רבים יאלצו לשמור על ילדיהם בבוקר במקום ללכת לכוללים.

מי שבכל זאת ישבות אלו עובדי מוסדות החינוך השייכים לחינוך הממלכתי דתי כמו גם החינוך הממלכתי, עובדי העירייה במוסדות אלו ישבתו ויגרמו לשיבושים משמעותיים.

גם עובדי העירייה בבניין העירייה ישבתו מחר ולא יעניקו שירות לתושבים, אך הדבר לא צפוי לגרום לשיבושים לתושב הממוצע, אלא למי שנצרך לשירותי העירייה ולשירותיה של תאגיד המים 'מי ברק'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר