בלעדי ל"כיכר השבת"

דרעי על חוק הגיוס: "ביזו את גדולי ישראל, זה לא נותן לי לישון"

במהלך שבע ברכות לבתו, נשא יו"ר ש"ס אריה דרעי דברים ודיבר בחופשיות על חוק הגיוס החדש, התנגדות הפלג, ביזוי גדולי ישראל והטענות שהחוק יפגע בספרדים • צפו בתיעוד בלעדי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ישי מחכמיאן, תמונה ראשית: יעקב כהן)

תיעוד בלעדי: שר הפריפריה ויו"ר ש"ס אריה דרעי נאם הערב (ראשון) בשמחת השבע ברכות לבתו מרגלית בת שבע והתייחס לראשונה למחלוקת בציבור החרדי סביב תיקון חוק הגיוס, החשש שהחוק ירע עם בני התורה הספרדים וההוראה לחתניו שלא להתעסק בפוליטיקה.

בשמחת השבע ברכות השתתפו הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף וחבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת 'עטרת ישראל' הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי.

הראשל"צ הגר"י יוסף נשא דברים והתייחס במרומז לנושא חוק הגיוס: "אפילו שיש איזה כמה מלעיזים בזמן האחרון, אני מעיד שרבי אריה עושה את כל פעולותיו על פי גדולי הדור האמיתיים ובפעולותיו האחרונות הציל את כל בני התורה".

אחריו נאם השר אריה דרעי שהתייחס לאמירות נגד ההנהגה החרדית בנושא חוק הגיוס: "הביזיון הנוראי שהיה נגד גדולי ישראל, כביכול יש להם נגיעות - זה לא נותן לי לישון, שאלתי את ראש הישיבה (הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי. י-כ) אם אני צריך לדבר, אני מעדיף שלא לדבר".

הגר"י יוסף והגרב"מ אזרחי (באדיבות המצלם)

לדבריו: "העיקר אצלנו זה בני התורה והאברכים, שלא תקנאו איפה אנחנו נמצאים, כל מטרתנו היא אחת: שבני התורה, השבט לוי של הדור, השבט לוי שלנו יוכלו להמשיך ללמוד תורה בשקט ובבטחה".

בהתייחסות מרומזת לפלג הירושלמי אמר דרעי: "יכולנו לבחור בדרך של היבדלות, תאמינו לי - הדרך הקלה ביותר, הקלה ביותר. היינו צדיקים יסוד עולם, והיינו אומרים שאין לנו חלק ונחלה אתם, מי שחושב שאנחנו נהנים - אפילו כהוא זה - מהכבוד המדומה הזה, טועה. זה ביזיון נוראי, זה הכבוד האמיתי - לשבת עם בני תורה".

דרעי הוסיף בהתייחס ל"כבוד" בכהונה כשר בממשלה: "פעם, לפני 25-30 שנה, הייתי חושב שזה כבוד מדומה, היום אני יודע שאפילו זה לא כבוד מדומה, זה ביזיון נוראי. אנחנו נמצאים שם (בכנסת. י-כ) רק בשביל דבר אחד - שאתם תמשיכו ללמוד תורה ולהקים בתים של תורה".

לדבריו: "גדולי ישראל האמתיים, זו כל מטרתם - הם מתבזים, חוטפים השפלות, רק בשביל לקיים את עולם התורה. הדרך הכי קלה זו היבדלות, אבל מי שמכיר את השטח...".

בשלב הזה עבר דרעי להתייחס לטענה כי תיקון חוק הגיוס יפגע בבני התורה הספרדיים: "עולם התורה הספרדי, שהיום הוא למעלה מחמישים אחוז מעולם התורה, איפה יכל עולם התורה הספרדי הזה לקום אם לא כל העזרה, בלי התמיכה שהבאנו מהכספים הציבוריים - מי יכול לקיים את עולם התורה הזה?.

"חושבים שגזרת הגיוס היא הגזרה הקשה. רבותי, גזרת הגיוס היא הגזרה הקלה יותר, הגזרה הקשה ביותר זו גזרת העוני, בעיקר אצל הציבור הספרדי. ברגע שיש גזרה של עוני, לצערנו הרב הם הולכים ומתגייסים, לכן הגזרות האלה של הממשלה הרעה הן היו הגזרות הקשות ביותר".

דרעי המשיך לדבר על ההשקפה: "עולם התורה האמיתי, הישיבות הקדושות בראשות מרנן ורבנן ראשי הישיבות, הם ההשקפה האמיתית, הם הדרך כדי לקיים את עולם התורה".

יו"ר ש"ס התייחס גם לדיונים בתוך משפחת דרעי וחתניו: "אני מקפיד אצלי בבית, כל החתנים שלי, אוי להם מי שיתעסק בפוליטיקה, הם יודעים את זה, אם הם יתעסקו במשהו שקשור לענייני ציבור - פוליטיקה, מפסיקים אצלי, אצלי העיקר זה שישבו ללמוד תורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר