מחשש לוויכוחים פוליטיים

רבנים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' לא הוזמנו לכינוס חינוכי

הזמנתם של ראשי ישיבות ומחנכים המזוהים עם "הפלג הירושלמי" לכנס חינוכי בבני ברק בוטלה בשל החשש של רבנים כי השתתפותם תהפוך את הכינוס לוויכוחים בעוד מדובר בכנס מקצועי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכינוס בבני ברק, אמש (באדיבות המצלם)

הפילוג בציבור הליטאי: סערה התחוללה אמש (ראשון) בעיר בני ברק סביב שאלת הזמנתם של ראשי ישיבות, משגיחים ומחנכים המזוהים עם הפלג הירושלמי לכינוס חינוכי של ארגון 'לב שומע' בעיר.

לכינוס שהתקיים אמש בשיתוף עם עיריית בני ברק הוזמנו מלכתחילה רבנים ומרביצי תורה מכל הצדדים, ללא קשר להשתייכות פוליטית, במטרה לדון בבעיות החינוכיות שעל הפרק.

יתירה מזאת, אחד מחברי המועצה של דגל התורה בעיר, שהינו מרבני הארגון, נתן אור ירוק להזמין את כולם, אלא שעל רקע הפילוג הפנימי ובפרט על רקע המחלוקת הקשה בסוגיית הגיוס, נוצרה תרעומת בקרב רבנים ומחנכים המזוהים עם הממסד הליטאי שסירבו להשתתף יחד בדיונים עם עמיתיהם השייכים לצד השני.

לאחר דין ודברים בוטלה הזמנתם של אותם רבנים מישיבות המזוהות עם הפלג הירושלמי.

לדברי אותם רבנים שסירבו לשבת יחד עם חבריהם ראשי ישיבות ומרביצי תורה המזוהים עם 'הפלג הירושלמי' החשש היה מכך שבמקום שכינוסים אלו יהיו כינוסים מקצועיים כיצד להדריך את התלמידים ולהורות להם את הדרך הנכונה, יהפכו הכינוסים לכינוסים פוליטיים מה שיביא לעימותים בין הצדדים.

אחד ממרביצי התורה עמו שוחח "כיכר השבת" אמר כי "נדהמנו שהמארגנים קיבלו החלטה כזאת לזמן גם רבנים מישיבות המתריסות נגד גדולי ישראל, לא יתכן ולא יעלה על הדעת לשבת יחד בכינוסים אלו, הרי הסגנון של אותם רבנים שונה לחלוטין מהסגנון של הישיבות שלנו. אנחנו באים להעשיר את הידע החינוכי ולא רוצים להתעמת עם אותם המדברים הסרה במנהיגי הדור".

"אני לא מבין איך היה הוא אמינה לשבת יחד, זה הרי היה גורם לפיצוצים מיותרים, אני שמח שהמארגנים התעשתו בסופו של יום והודיעו לרבנים מישיבות הפלג הירושלמי שהכינוס לא מיועד אליהם, אם הם רוצים שיארגנו להם כינוסים בנפרד ושם יוכלו להוציא את כל הדעות שלהם נגד מנהיגי הדור", הוא מוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר