רגע לפני הכרעת הדין

ראשי ארגוני החסד לצד אורי לופוליאנסקי: "עם ישראל חייב לו"

יהודה משי זהב, חנניה צ'ולק, זאב קשש והרב בנימין פישר, מראשי ארגוני החסד הבולטים בישראל, מתייצבים לצד אורי לופוליאנסקי, שהבוקר יוכרע אם ייכנס לכלא. סיקור מיוחד בכיכר השבת (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בטבת תשע"ו | 28.12.15
(צילום: מנדי הכטמן, יאיר עוזרי, כיכר השבת ויונתן זינדל - פלאש 90)

שעות ספורות לפני הכרעת בית המשפט העליון בערעורים שהוגשו על פסק הדין בפרשת הולילנד, הכרעה שתקבע אם ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי ייאלץ להיכנס לבית הכלא, מתייצבים לצדו ראשי ארגוני החסד במגזר החרדי ומביעים תקווה כי בית המשפט יתחשב בפועלו ויקל את גזר דינו.

יהודה משי זהב, יו"ר זק"א

יהודה משי זהב (צילום: פלאש 90)

למדתי עם אורי לופוליאנסקי לפני כ-35 בישיבת 'תורה אור' עת הוא הקים את המפעל המדהים 'יד שרה'. ביחד סחבנו על גבנו את בלוני החמצן לנזקקים.

ממנו למדתי חסד מהו. אורי הוא מורי ורבי בעשיית חסד עם כל אדם באשר הוא ללא הבדל דת גזע ולאום.

משקל כמות החסד שנעשה על ידי אורי, אין לו אח וריע, והוא מכריע כל כף אחרת. הזוי ובלתי נתפס ש'מענטש' כמו אורי, נחזיר לו רעה תחת טובה. זה לא הגיוני בעליל.

חנניה צולק, יו''ר "עזר מציון"

חנניה צ'ולק (צילום מנדי הכטמן)

אורי היה הראשון שהתחיל את כל הסיפור. אנחנו מכנים אותו 'אחינו הגדול', הוא התחיל את כל העניין הזה של החסד בהשאלת ציוד רפואי.

הוא ידוע כל כך כאיש עניו. צנוע. לא מתנשא. חביב ומפרגן לכולם. בכל התפקידים שהיו לו כאיש ציבור הוא תמיד נתן. תמיד עזר לכולם. מדובר באדם מיוחד. משכמו ומעלה. אנחנו מקווים שהזכויות הללו יעמדו לו לצאת מהכל נקי ללא רבב. כולנו מתפללים להצלחתו בסיעתא דשמיא.

זאב קשש, יו"ר "איחוד הצלה"

זאב קשש (באדיבות המצלם)

ישנם רגעים בודדים בחיינו, בהם אנו עומדים פעורי פה בראש מורכן מול גדלותו של אדם, שלא בפניו. כזה הוא הערב הזה. ר' אורי. אין צורך במילה אחת נוספת.

כולנו עומדים הערב ומביטים מול האיש הגדול הזה ביראה וחרדת קודש. מביטים אל הרוממות האנושית והאצילות הבלתי נתפסת של האיש שהפך את המושג "חסד" למפעל חיים ולתעשיית אדירים הנוגעת בכל בית בישראל.
מביטים אל האיש שחרט בעמל חייו ובדם התמצית את הנתינה ואהבת האדם, לכל יחיד, חילוני כדתי, ערבי כישראלי, בלא לצפות לתמורה וללא קורטוב של כבוד והצדעה.

אני מביט בהערכה בלתי נתפסת על האיש האציל הזה שלכל אורך הדרך, גם ברגעי הכאב הקשים הללו, המשיך להיות "ר' אורי" שרק חי למען אחרים, באצילות ובכבוד בלתי נתפס. ללא מילה רעה על איש וללא צדקנות.

לופוליאנסקי לאחר גזר הדין, לפני כשנה וחצי (ארכיון כיכר השבת)

הוא צועד באמת האבסלוטית שהצמיחה לנו את מודל הנתינה ואהבת האדם, את החזון הגדול שהצמיח לא רק את אימפריית יד שרה, אלא גם את איחוד הצלה, כמו את כלל ארגוני החסד והנתינה. הכל משלו, הכל ממסלול האמת בה הוא צעד וצועד גם הערב הזה, בגבורה.

אני שרוי הערב יחד עם רבבות יהודים בעלי לב ונשמה, בחרדת קודש אמיתית מעצם המחשבה שאולי חלילה תיפסק המנגינה הזו והאיש הנפלא הזה ירצה עונש כלשהו.

מבלי להיכנס לפרטים ולעובדות שאינני בקי בהן, האיש הזה נתן את חייו למען החברה. היא חייבת לו הערב, את חוב חייה.

חזק רבי אורי. חזק מורי ורבי. חזק ואמץ!

כולנו איתך באהבה ובתפילה.

הרב בנימין פישר, יו''ר "מגן לחולה"

הרב בנימין פישר (צילום: כיכר השבת)

הרב אורי לופליאנסקי בכל שליחותיו ובכל תפקידיו מאז ומתמיד קידש שם שמיים והיה סמל של ביישנות ושל חיוך וחיבור בין כל חלקי העם.

הוא היה תמיד זמין ונותן שרות לכל האוכלוסיה מכל הסוגים ומכל המינים. ואכן, יד שרה מפוזרת בכל רחבי הארץ. בכל כפר ובכל עיר ללא הבדל בין המינים והסוגים.

לבי לבי עליו ועל משפחתו בעת הזאת. יחד עם כל בית ישראל אני תפילה שהוא ייצא זכאי ויוכל להמשיך במפעלי הקודש שלו ולהמשיך לקדש שם שמיים.

הרב ישעיהו הבר, יו"ר 'מתנת חיים'

הרב ישעיהו הבר (באדיבות המצלם)

הרב אורי לופוליאנסקי הוא דמות לחיקוי של איש חסד בכל רמ"ח איבריו, מדובר ביהודי צדיק שלימד את כולם מהו חסד שלא על מנת לקבל פרס, מהי עזרה אמיתית לשם עזרה, ומהו סיוע אמיתי לחלש ולנזקק.

יחד עם רבבות יהודים שנעזרו על ידו ובזכות פועלו, אני מתפלל בכל ליבי שיזוכה לחלוטין מכל אשמה, כי הוא חף וזך ואין רבים בישראל בעלי זכויות כה רבות כמותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר