ביטול גזירות לפיד-בנט

בימים הקרובים יועברו עוד 11 מיליון שקלים לסמינרים ומכוני ההוראה

במשרד החינוך התכנסה ועדה שהחליטה על אופן התקצוב לסמינרים ומכוני ההוראה, בימים הקרובים יועברו 11 מיליון שקלים לסמינרים. פרוש: "שואפים לעשות את המקסימום כדי לסייע לסמינרים" (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מאיר פרוש. ארכיון (צילום: יעקב נחומי)

יהדות התורה ממשיכה לתקן את גזירות לפיד-בנט: בעקבות ההסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, התכנסה ועדה מיוחדת במשרד החינוך אשר החליטה על אופן התקצוב לסמינרים ומכוני ההוראה.

בימים הקרובים יועבר סכום נוסף של 11 מיליון שקלים, מתוך ה-33 מיליון שקלים שסוכמו בהסכם הקואליציוני. יתרת הסכום תועבר למוסדות במהלך שנת תשע"ו, כאשר במהלך השנה יועברו בכל פעם 11 מיליון שקלים בנוסף לתקצוב החודשי הקיים.

כזכור, הממשלה החולפת קיצצה באופן דרסטי את תקציבי המוסדות החרדים וביניהם תקציבי הסמינרים ומכונים ללימודי הוראה לגברים, מה שגרם למוסדות אלו להיקלע לבעיות תקציביות קשות.

שר החינוך לשעבר שי פירון, הורה בזמנו לקצץ בלימודי ההוראה וללמד הכשרה חילופית בסמינרים שכוללת לימודים לתעודה שאיננה הוראה, כאשר בסוף השנה המשרד התכחש ללומדים במסלולים אלה ותיקצב אותם בחסר, כך שתקציב משרד החינוך עמד על פחות מ-50% מסך הלומדים במוסד, לעומת המוסדות האקדמיים במגזר הכללי המתוקצבים ב-90% מסך הלומדים.

בעקבות כך, סוכם בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, להחזיר את התקצוב לסמינרים ומכוני הלימוד להוראה לגברים, כפי שהיה בשנת תשע"ב, ולהגדיל את מספר הלומדים המתוקצבים, כך שסכום התמיכה הכולל יעמוד על 33 מיליון שקלים לשנה. תוספת של תקציב לכ-20% מסך הלומדים בסמינרים ובמכוני הוראה ויעמוד על 70% מסך הלומדים למוסד.

סגן שר החינוך מאיר פרוש אומר כי "השאיפה לעשות את המקסימום בכדי לסייע לסמינרים המקימים דורות בדרך ישראל סבא, ומכוני ההוראה העומדים בהכוונתם של גדולי ישראל שליט"א".

כאמור, התשלום הראשון בסך 11 מליון שקל יועבר כבר בימים הקרובים לחשבונות הבנקים של הסמינרים ומכוני ההוראה, והיתרה תועבר במהלך השנה עד לסך הכולל של 33 מליון שקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר