הפחד בתל אביב

המצוד נמשך: המוסדות החרדים פעלו כרגיל

בצל הפחד בתל אביב מפני המחבל שטרם נתפס, המוסדות החרדים פעלו היום כרגיל. סגן ראש העיר אלנתן: "עושים הכול כדי שתהיה תחושת ביטחון" • רב ביהכ"נ משחזר את הפחד בשבת (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שוטרים בתל אביב (צילום: Esther Rubyan/Flash90)

למרות הפחד והחשש שהמחבל שביצע את הפיגוע ביום שישי בתל אביב, ההורים הדתיים והחרדים המתגוררים בתל אביב החליטו לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך.

החלטתם נובעת מהעובדה שרוב המוסדות נמצאים בדרום העיר - מרחק תשעה קילומטרים ממקום הפיגוע. לעומת זאת במוסדות החינוך החילוניים רק כמחצית מהתלמידים הגיעו ללמוד.

סגן ראש העיר ויו"ר ש"ס, נתן אלנתן, אמר ל"כיכר השבת" כי "העירייה מתגברת את האבטחה בכל מוסדות החינוך גם בגני הילדים. יש יותר סיירי ביטחון שמסתובבים בכל מוסדות החינוך. במקביל המשטרה עושה את עבודתה וברחובות יש לא מעט שוטרים".

"לא פשוט לחיות בעיר שבה מסתובב מחבל. החיים משתנים אבל אנחנו עושים הכול כדי שתהיה תחושת ביטחון בעיר", הוסיף.

באשר למוסדות החינוך אומר הסגן כי "כל מוסדות החינוך נפתחו ברחבי העיר אבל ראש העיר אמר כי הורים שחוששים שלא ישלחו את ילדיהם".

לדבריו, בניגוד למוסדות החינוך החילונים, אלו של החרדים היו מלאים. "בנוגע למוסדות החינוך הדתיים והחרדים כולם מלאים משום שהם נמצאים בדרום העיר שהיא רחוקה תשעה קילומטרים ממקום הפיגוע".

רב שכונת צפון תל אביב ובית הכנסת בשכונה, הרב אריה לוין, שחזר בשיחה עם "כיכר השבת" את רגעי הפיגוע ביום שישי, שעה קלה לפני שבת ואמר כי "ראיתי המולה של כוחות הצלה מגיעים לאזור ואז הבנתי שקרה פיגוע ומיד רצתי לבית כדי להיות עם הילדים ולא יצאתי משם בחצי שעה הראשונה מחשש שהמחבל עדיין מסתובב".

"קיבלתי לא מעט שיחות מתושבים שחוששים להגיע לבית הכנסת ומשום כך שוחחתי עם מפקד המחוז והוא נתן לי תחושת ביטחון שאפשר להגיע לבית הכנסת בשבת", מספר הרב לוין, "המתפללים חששו וכל פתיחת דלת גרמה לפחד בקרב המתפללים שאולי מדובר במחבל. הפחד היה בעיניהם של כל המתפללים".

הרב מספר עוד כי "בליל שבת הרחובות היו ריקים מבני אדם אבל בשבת בבוקר היו יותר אנשים". לדבריו, "אנשים חילונים שהיו בבית הקפה וניצלו הגיעו לבית הכנסת לברך ברכת הגומל על כך שהם ניצלו".

גם בשבת הזו היה סלולרי פתוח בשבת כדי להיות מוכנים למקרה חירום. "יש לנו סלולרי פתוח בשבת וכך גם היה בשבת האחרונה כדי שנהיה מוכנים לאירועים רפואיים וביטחוניים", מספר הרב.

"הפיגוע הזה אמור לגרום לנו לחשבון נפש", אומר הרב, "ואם הוא קרה ממש קרוב אלינו אנחנו צריכים לחשוב מה לא עשינו טוב ומה היינו לא בסדר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר