מהם ההבדלים בין סוגי המדפסות השונות?

בשוק קיימים עשרות סוגים שונים של מדפסות - משרדיות, ביתיות, דופקלס צבעוניות, לייזר, ראשי דיו ; עם פקס וסורק וכדו'. מהם ההבדלים ואיך בוחרים מדפסת מתאימה? על כך בכתבה (בלוגל)

(פיקסביי)

כיום ניתן להבחין בסוגים רבים ושונים של מדפסות כאשר כל סוג של מדפסת נבדלת מהשנייה הן במפרט הטכני, הם באופי והן באיכות.

הבחירה בין סוגי המדפסות נעשית תוך הבנה והתייחסות למספר פרמטרים בניהם: תדירות ההדפסה, כמות הדפים להדפסה, לאילו שימושים היא מיועדת (שימוש ביתי או שימוש משרדי) וכיוב'.

ישנם שני סוגים של מדפסות, מצד אחד הדפסות הפועלות בטכנולוגיית הזרקת דיו, אותה מדפסת מוכרת וידועה ומהצד השני יש את מדפסת הלייזר המובילה והמתקדמת, כאשר לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות משלה והבחירה בניהם נתונה לשיקול דעתו של הלקוח.

ההבדלים הבולטים בין שני סוגי הדפסות תלויים ב: עלויות, באיכות ההדפסה, במהירות ההדפסה, בכמות הדפים אותם ניתן להדפיס בו זמנית, באופן התחזוקה והשימוש במדפסת בעמידות ועוד.

ההבדלים בין מדפסת ביתית לבין מדפסת משרדית, מהם והאם הם קיימים ?

בעבר היה ניתן לראות מדפסות רק בבתי עסק, בחברות וארגונים כאלה ואחרים, אולם כיום, בעולם הטכנולוגי המוביל והמתקדם והשאיפה ליהנות מכל הטכנולוגיה החדישה, ניתן להבחין כמעט בכל בית אב במכשיר אחד לפחות מבין אותם המכשירים אשר ייעודים לצרכי העסק ו/או הארגון.

הצורך במדפסות ביתיות עולה עם השנים והופך לאחד המוצרים המבוקשים ביותר בקרב האנשים הפרטיים, אשר בוחרים לצייד את הבית במדפסת לטובת שימוש בני הבית כולו.

מאחר שהשימוש הביתי שונה במהותו מהשימוש המשרדי, ניתן להבחין במספר הבדלים אשר ישנם ועודם קיימים בין מדפסת ביתית לבין מדפסת משרדית, בין אם במדפסת לייזר ובין אם במדפסת דיו, כאשר ההבדלים בניהם באים לידי ביטוי מספר פרמטרים:

גודל – המדפסות הביתיות הן יותר קטנות ומזעריות, לעומת המדפסות המשרדיות שהן יותר גדולות ומאסיביות,

ההבדל הזה בא לידי ביטוי אם מדובר אף במדפסות המשולבות.

תפוקה – האופי של המשרד והצורך שלו לספק מענה ושירות באופן מקצועי, מהיר ואיכותי מצריך ממנו להחזיק ברשותו מדפסת בעלת תפוקה גבוהה הבאה לידי ביטוי הן במהירות ההדפסה והן במספר הדפים אותם היא מסוגלת להדפיס.

עיצוב – המדפסות הביתיות והפרטיות, בשונה מהמדפסות העסקיות הן יותר פרקטיות וניתן לראות אותן במספר עיצובים, סגנונות וצבעים מעניינים.

מה הם ההבדלים בין מדפסת לייזר או מדפסת בטכנולוגיית הזרקת דיו ? ומה כדאי לקנות ?

ההבדלים בין מדפסות לייזר לבין מדפסות הזרקת הדיו הם בולטים ומהותיים , כאשר הבחירה באחד משניהם נשאר לשיקול דעתכם.

מדפסות לייזר – העלויות בגין מדפפת לייזר גבוהות מאלו של מדפסות הדיו, מהירות ההדפסה במדפסות לייזר היא גבוהה ומהירה ומאפשרת כמות גדולה של הדפסות, כמו כן, הטונר במדפסות הלייזר מספיק לכמות רבה של דפים (בין 1000-3000 דף)., ההדפסה בהן היא הדפסה איכותית וכמעט שלא ניתן להדפיס בהדפסה צבעונית.

מדפסות הזרקת יו – מחירם זול ביחס למדפסות הלייזר, מהירות ההדפסה היא נמוכה, ראשי הדיו מספיקים לכמות קטנה של הדפסות (כ-300-400 דף), במרבית המקרים הדיו נמרח על גבי הדף מה שגורם לאיכות הדפסה ירודה, במדפסות דיו ניתן ליהנות אף מהדפסות צבעוניות.


כיום, לרשותם של בעלי העסקים ישנה אופציה של
השכרת מדפסות, כאשר בתקופת ההשכרה הלקוח נהנה ממדפסת איכותית ומקצועית ובכך לחסוך את ההוצאה ברכישת מדפסת חדשה לעסק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר