אייכלר: "היועץ של ביבי - כמו היועץ של פרעה"

ח"כ ישראל אייכלר נשא נאום נגד מינויו של היועץ הכלכלי החדש של נתניהו והשווה בינו לפרעה: "משפחה ברוכת ילדים היא חטא לחברה, אמר, כלשון היועץ של פרעה". וגם: מתקפה נגד סמוטריץ' (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(וידאו: ערוץ הכנסת, תמונה: פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התרה) המשיך במתקפה נגד מינוי אבי שמחון ליו"ר מועצת הכלכלה, ובמקביל פתח שוב במתקפה נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי).

בנאום שנשא במליאת הכנסת הוא התייחס בפתח דבריו למינוי אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה ואמר: " אנחנו מברכים אותו שיזכה לקדש שם שמיים ברבים בהחלטות ענייניות, בלי משוא פנים, ויוכיח שמערכת משפטית יכולה, וצריכה, להיות הגונה, ישרה, וצמודה ללשון החוק, וברוח הצדק של נביאי ישראל. אין לה שום תפקיד להחליף את הממשלה או את הכנסת, ולנטרל את הצבעתו של הבוחר ונבחריו".

בשלב הזה עבר אייכלר לדבר על שמחון: "אבל אני רוצה לשאול אתכם, חברי הכנסת, תארו לעצמכם שהיועץ המשפטי מנדלבליט היה אומר שיש יותר מדי ערבים במדינה. האם המינוי שלו היה עובר בשקט? לא, ובצדק. הוא אפילו לא היה מגיע לסף המינוי מדברים כאלה. אם הוא היה אומר שיש יותר מדי נשים בארץ הזאת, הוא היה נזרק מכל המדרגות, והיו מורחים אותו בזפת עם נוצות והיו מגלגלים אותו בכיכר העיר, ובצדק".

"אבל אותה ממשלה, באותו יום, מינתה גם יועץ כלכלי, אבי שמחון, כיושב-ראש המועצה הכלכלית. והוא חושב שיש יותר מדי ילדים בארץ ישראל. משפחה ברוכת ילדים היא חטא לחברה, אמר, כלשון היועץ של פרעה, מלך מצרים".

לדבריו: "אנחנו לא נשקוט ולא נמחל על כבוד ילדי ישראל עד שהיועץ החדש יתנצל ברבים ויחזור בו מן האמירה הארסית החבויה במדיניות הכלכלית שלו".

בהמשך דבריו עבר אייכלר לדבר נגד ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני בוש ונכלם לדבר על מה שאני רוצה לדבר עכשיו אל מול הכנסת, אבל אין ברירה. בשבוע שעבר חבר הכנסת סמוטריץ, שחברנו עיסאוי פריג' הכתיר אותו כראש הממשלה הבא, העביר 32 מיליון שקלים לחטיבה להתיישבות.

"דיברתי עם חבר הכנסת הרב גפני, יושב-ראש ועדת הכספים, ומתברר שבקריטריונים של אותה חטיבה שדואגת ליהודה ושומרון היא קבעה שני דברים קטנים – ואני אגיד את זה בשפתי – שביתר עילית ומודיעין עילית יהיו מחוץ למסגרת. למה, הן לא התנחלויות? נכון שהן התנחלויות בעל כורחן. מועצה אזורית או מועצה מקומית שאין לה יותר מ-3,500 נפש, הם יקבלו. אבל מי שיש לו יותר מ-3,500 נפש לא יקבלו. ומי זה? ביתר ומודיעין עילית. מאיפה אני יודע? כי ברמת הגולן יש עיר בשם קצרין. שם, ברמת הגולן, אין את המגבלה של 3,500 נפש".

לדבריו: "איך אני יכול לבוא בטענות לשמאל, לאבי שמחון כשחברנו וידידנו סמוטריץ יושב ונלחם בשביל חטיבה להתיישבות שמפלה את ההתיישבות? גרעינים תורניים – יש פעילות של חרדים שעוסקים בתורה ואין שום תקציב. חצי מיליארד שקל, גברתי יושבת-הראש, ואין פרוטה לחרדים".

אייכלר סיים את דבריו: " בושה תכסה את כיפתנו. איך אנשים חובשי כיפות מפלים ככה יהודים חובשי כיפות שחורות? אני מקווה לתיקון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר