למרות מצבו הבריאותי

בית המשפט העליון דחה את ערעור האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו

בית המשפט העליון דחה את ערעור מנהיג קהילת שובה ישראל, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, וקבע כי הוא ישלח לשנת מאסר, החל מיום שלישי ז' באדר א'. "היו צריכים לפסוק כמו לופוליאנסקי" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו (צילום: Meged Guzani - פלאש 90)

בית המשפט העליון דחה הבוקר (שלישי), את ערעורו של מנהיג קהילת 'שובה ישראל' האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו וקבע כי הרב ישלח לשנת מאסר בפועל, הרב יחל לרצות את עונשו ב-16 בפברואר, יום שלישי ז' באדר א'.

בהרכב בית המשפט ישבו השופטים: יצחק עמית, צבי זילברטל ומני מזוז. פסק הדין ניתן, למרות המחלה הקשה ממנה סובל האדמו"ר והטיפולים אותם הוא נאלץ לעבור.

כזכור, הרב פינטו הודה במסגרת עסקת טיעון שחתם עם הפרקליטות במתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל, זאת על מנת להגן על רעייתו הרבנית ולהוציאה מכל הפרשה.

השופט מני מזוז התייחס לנושא מצב בריאותו של הרב וכתב: "במסגרת הסדר הטיעון נלקח בחשבון גם מצבו הרפואי של המערער עצמו. במסגרת הטיעונים לעונש וגזר הדין בחן בית משפט קמא חוות דעת ומסמכים שונים שהוגשו לו לענין מצבו הרפואי העדכני של המערער, וקבע כי המערער אינו נתון בסיכון רפואי מידי או קרוב, וכי ביכולתו של שירות בתי הסוהר להעניק לו כל טיפול רפואי לו יזדקק.

"בדיון שלפנינו שבו והעלו באי כוחו של המערער את טענותיהם אודות החמרה מסוימת במצבו הרפואי, מאז ניתן גזר הדין. באי כוח המדינה חלקו על טענה זו, ומכל מקום טענו כי ניתן לתת מענה לכל בעיותיו הרפואיות של המערער במסגרת שירות בתי הסוהר. כן נטען כי לא ברור כיצד מתיישבת הטענה על החמרה רפואית עם בקשת המערער להמרת עונש המאסר בעבודות שירות".

לדבריו, "מצבו הרפואי של המערער והשלכותיו על אפשרותו לרצות עונש מאסר נבחנו בקפידה על ידי בית משפט קמא, בפניו הונחו גם מסמכים שונים וחוות דעת רפואיות, הן מטעם ההגנה והן מטעם המדינה. בסופו של דבר קבע בית המשפט, כי על אף חילוקי דעות בין המומחים מטעם הצדדים באשר לדרכי הטיפול הנדרשות במערער, הרי שלהשקפת המומחים משני הצדדים מאסרו של המערער אינו מהווה סיכון רפואי מידי או קרוב, וביכולתו של שירות בתי הסוהר להעניק למערער כל טיפול רפואי לו יזדקק.

צפו: הרב פינטו מדבר על הפרשה בראיון מיוחד ל"כיכר השבת"

"בחנו את המסמכים שהרפואיים שהוגשו מטעם המערער ולא ראיתי כל עילה להתערב במסקנה האמורה של בית משפט קמא. גם בכך שונה מצבו של המערער מעניינו של לופוליאנסקי, כפי שנקבע בענין הולילנד הנזכר לעיל. נאחל למערער בריאות והחלמה טובה, ועם זאת נציין כי ככל שמצבו הרפואי יחייב זאת, תעמוד לו האפשרות לפנות בבקשה מתאימה לפי חוק שחרור על-תנאי ממאסר".

בערעור לבית המשפט העליון סיפרו עורכי דינו של הרב על מצבו הרפואי הקשה של האדמו"ר שחולה במחלה קשה, כשבחודשים האחרונים עבר האדמו"ר סידרת ניתוחים וטיפולים קשים בארצות הברית, לשם טס בהיתר מיוחד של בית המשפט העליון על מנת לטפל במחלתו.

יצוין כי לפני מספר שבועות במהלך שיעור שמסר הרב פינטו הוא התייחס למשפט שהתנהל נגדו ואמר: "אנחנו מוסרים את נפשנו לשם שמיים עבוד כל אחד. כולם יכולים להגיד הרבה דברים אבל השלהבת של שובה ישראל לא יכולה להיגמר לעולם. מסרנו נפש 21 שנים להדליק את האש הזו. עברנו את כל הייסורים שבעולם. בשנה האחרונה עברנו חמש ניתוחים, כל הגוף חתכים, אבל יש לנו אהבה לקב"ה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר