פרסום ראשון

מסתמן: הליך מינוי מנכ"ל הרבנות הראשית יוקפא

בכירים ברבנות הראשית לישראל ובמפלגות החרדיות מעריכים כי הליך מינוי מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל יוקפא, כך נודע ל"כיכר השבת". הסיבה: פרישת המועמדים המובילים לתפקיד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרבנים הראשיים לישראל (צילום: כיכר השבת)

פרסום ראשון: בכירים ברבנות הראשית לישראל ובמפלגות החרדיות מעריכים כי הליך מינוי מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל יוקפא, כך נודע ל"כיכר השבת".

יצוין כי מי שמכהן כעת כמנכ"ל הזמני של הרבנות הראשית הוא עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל משרד הדתות.

גורמים המעורים בהליך מעריכים כי הסיבה להקפאת ההליך היא בשל פרישת מספר מועמדים מהמירוץ, וניסיון לעצור את ההליך ולגייס שמות חדשים ומוסכמים שיסכימו להתמודד על התפקיד.

בנוסף, נשמעה ביקורת חריפה על תנאי הסף שהציבה נציבות שירות המדינה אשר לא מאפשרים לבעלי תארים רבניים להתמודד על התפקיד ומגבילים את ההתמודדות לבעלי תארים אקדמיים בלבד. לדברי הגורמים, "לא יתכן שדווקא בתפקיד המנהל הכללי של הרבנות הראשית לישראל ייפסלו בעלי כשירות לרבנות".

מי שאמורה להמליץ לשר הדתות על מועמד לתפקיד היא ועדת האיתור שמונתה ומורכבת מנציגי נציבות שירות המדינה משרד הדתות והרבנות הראשית, בראש הוועדה עומד מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס.

כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", שני המועמדים המובילים לתפקיד, מרדכי מרדכי ושלומי אטיאס פרשו ברגע האחרון מהמירוץ, שניהם טענו כי הפרישה הגיעה "מסיבות אישיות". באשר לאטיאס הייתה גם התנגדות של הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו שביקש שימונה מועמד שלא מזוהה פוליטית.

גם עו"ד משה ארבל, שהיה מועמד לתפקיד והיה צפוי לזכות בתמיכת חברי הוועדה, הסיר ברגע האחרון את מועמדותו והיום דווח ב"כיכר השבת" כי הוא מונה לתפקיד ראש המטה של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

עד למינוי מנהל קבוע לרבנות הראשית יכהן, כאמור, בתפקיד מ"מ מנכ"ל הרבנות עודד פלוס מנכ"ל משרד הדתות שממלא כבר בפועל את התפקיד מזה מספר חודשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר