כשנשיא ארה"ב ברק אובמה בכה בשידור חי

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז על מספר פעולות להגבלת מכירת כלי נשק בארה"ב וכשהזכיר את הנרצחים באירועי הירי בשנים האחרונות לא הצליח להתאפק ולעצור את הדמעות. צפו (בעולם)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב ברק אובמה הכריז הערב (שלישי) על מספר פעולות שבכוונתו להוציא לפועל במטרה להגביל את מכירת כלי הנשק בארצו, זאת על רקע שורה ארוכה מדי של אירועי ירי המוניים שגבו את חייהם של מאות בני אדם.

הנשיא אובמה הזכיר במהלך דבריו את הנערים והילדים שנרצחו באותם אירועים ולא הצליח להתאפק ולעצור את הדמעות. "אפילו ילדים בכיתה א'. כל משפחה שלא חשבה מעולם שאהוביהם ילקחו מאיתם על ידי כדור מרובה. כל פעם שאני חושב על הילדים הללו זה מכעיס אותי. זה קורה ברחובות שיקגו כל יום. כולנו צריכים לדרוש שהקונגרס יהיה אמיץ מספיק לעמוד מול השקרים של לובי הנשק. אנחנו צריכים לדרוש מהם לעשות את החלק שלהם בשביל לעשות את הקהילות שלנו בטוחות יותר".

יש לציין כי זו אינה הפעם היחידה שהנשיא אובמה לא הצליח לעצור את הדמעות בזמן האחרון, זאת לאחר שרק לפני כשבוע הוא נראה מוחה כמה דמעות סוררות במהלך הופעה.

אובמה, שבמהלך הזה יוצא כנגד הלובי הכי חזק בוושינגטון, לובי הנשק, הוסיף: "התירוץ הקבוע לחוסר הפעולה בנושא לא מספיק יותר. ארצות הברית צריכה להרגיש דחיפות בטיפול בסוגיית כלי הנשק. הלובי שלהם יכול להחזיק את הקונגרס כבן ערובה, אך הוא לא יכול להחזיק את אמריקה כבת ערובה".

במסגרת ההוראות החדשות שמקדם אובמה ייאלצו כל מוכרי הנשק, לרבות המוכרים בתצוגות נשק או באינטרנט, לקבל רישיון ולבצע בדיקות רקע על הקונים. בנוסף, אובמה יקצה תקציב מיוחד עבור בדיקות נוספות.

בכך מנסה אובמה לעקוף את הקונגרס שנשלט על ידי הרוב הרפובליקני, שתומך לחלוטין בלובי הנשק הגדול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר