בעקבות "כיכר השבת"

גולדקנופף על חילולי השבת באל-על: "זה לא יכול להמשיך כך"

יו"ר ועדת השבת הרב יצחק גולדקנופף התייחס לתחקיר כיכר השבת על כך שחברת אל-על מחללת את השבת בשביל לספק אוכל כשר והבהיר כי ייכנס לעובי הקורה: "זה לא יכול להימשך ככה" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: משה שי, פלאש 90)

תחקיר "כיכר השבת" מעורר הדים: בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על כך שחברת אל-על מחללת את השבת בשביל אספקת אוכל כשר לנוסעים שומרים המצוות, מבהיר הערב (שלישי) הרב יצחק גולדקנופף יו"ר ועדת השבת כי ייכנס לעובי הקורה וינסה לשנות את המציאות שהוסתרה במשך שנים רבות.

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר גולדקנופף כי לא ניתן לעבור על כך לסדר היום וכי המצב הנוכחי חייב להשתנות. בתחילת השיחה הוא הסביר מדוע עד כה לא ידעה ועדת השבת על הנושא: "אני ניהלתי את המערכה בנוגע לשמירת השבת באל-על בנוגע לטיסות, המראות ונחיתות. את שאר הדברים לא קיבלנו הוראה לבדוק. לא בדקנו עוד הרבה דברים אחרים באל-על".

"הנקודה שעליה עמדו גדולי ישראל באל-על זה שמטוסי החבה טסו בשמי הארץ והעולם עם דגל ישראל ובכך ביזו את עם ישראל לעיני העמים. אם זה לא היה מזוהה כישראלי לא בטוח שהייתה מערכה בסדר גודל כזה עם כל גדולי ישראל שיצאו כחומה בצורה".

גולדקנופף (צילום: ישראל ברדוגו)

לדבריו, "ההתחייבות של אל-על לשמירת השבת עולה להם הרבה מאוד כסף. הציבור החרדי כמעט ברובו טס עם אל-על, גם בגלל שזה ישראלי וגם בגלל הביטחון - אבל גם בגלל נושא שמירת השבת. גדולי ישראל ידעו שאם ימתחו את החבל עד הסוף לא נגיע לכלום".

בנוגע לנושא חילולי השבת באוכל הכשר בטיסות בצאת השבת הוא אומר: "אני שמעתי על נושא חילול השבת באוכל היום לאחר הפרסום שלכם. אני מסכים שכל יהודי שומר תורה ומצוות אם היה יודע שחיללו שבת בשביל האוכל שלו במטוס הוא לא היה מעוניין לאכול את זה. הציבור החרדי לא חבר של ה"בדיעבד" אלא של ה"לכתחילה"".

גולדקנופף התחייב להתערב בעניין: "אני עוד הלילה אדבר עם אל-על. אני לא מבטיח בנושא וזה לא יכול להיפתר ביום אחד. חבל מאוד שלא הביאו את זה לידיעתנו לפני 10 שנים, אבל גם היום לא מאוחר, אנחנו נטפל בזה. אני אדבר עם אל-על. אני מקווה שנמצא יחד דרך לעשות את רצון ההלכה. ככה זה לא יכול להימשך".

כזכור, מוקדם יותר היום חשפנו ב"כיכר השבת" כי במשך שנים ביצעו אל-על וחברת הבת תמ"מ חילולי שבת בשביל להעביר את האוכל הכשר לטיסות במוצאי שבת, כך לדברי רב תמ"מ, הרב משה נחשוני. על פי המידע שהגיע לידנו, חברת תמ"מ, הנשלטת באופן מלא על ידי אל-על, מכינה את האוכל לטיסות ביום שישי, אך נציגים של אל-על ותמ"מ משנעים את האוכל המוכן בעיצומה של השבת עבור הטיסות במוצ"ש. הדבר לא נעשה על ידי גוי, אלא על ידי יהודי.

בנוסף, חברה נוספת בשם "אל שף", המספקת גם היא אוכל לטיסות, כבר קיבלה התראה על העניין של שינוע האוכל בשבת ולמרות זאת המשיכה בנוהל. מנהל מחלקת בתי מטבחיים, תעשיה וקייטרינג ברבנות הראשית לישראל, הרב חגי בר גיורא, שיגר לחברה מכתב חריף בו התריע בנושא. לאחר שזו המשיכה בהתנהלותה לא חודש לה אישור תעודת הכשרות.

"על פי נהלי הכשרות של הרבנות הראשית לישראל אין להימצא בקייטרינג משעה לפני כניסת השבת ועד חצי שעה לאחר צאת השבת. לאור זאת, על אחת כמה וכמה שאין להוביל אוכל בשבת מהקייטרינג לשדה התעופה. אי קיום הנוהל מהווה עילה להסרת הכשרות מהחברה" נכתב בהתראה לחברת "אל שף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר