שר הפנים דרעי בראיון ראשון

"חשבתי שסיימתי את שליחותי אבל הקב"ה מנהל את העולם"‬

בבוקר שאחרי מינויו לשר הפנים, יו"ר ש"ס אריה דרעי, בראיון למרדכי לביא, מדבר על התהליך שעבר והלקח שנלמד, התוכניות למשרד החדש-ישן והדמעות של אמו אסתר לאחר המינוי • האזינו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הפנים אריה דרעי (צילום: פלאש 90)

סוגר מעגל: בבוקר שלאחר מינויו מחדש לשר הפנים בממשלת ישראל, 22 שנה לאחר שנאלץ לעזוב את המשרד, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, בראיון ראשון כשר הפנים הוא מדבר על התחושות, התהליך הארוך שעבר עד שובו למשרד הפנים, התוכניות והציפיות וגם על ההפתעה של בני המשפחה.

בפתח הראיון שהעניק הבוקר (שלישי) למרדכי לביא בתוכניתו "מהדורת הבוקר" ברדיו "קול חי", נשאל דרעי האם הוא חשב כשנכנס לכלא שיבוא יום והוא יחזור למשרד הפנים.

"כשעזבתי", השיב דרעי, "חשבתי שלמעשה סיימתי את השליחות הציבורית שלי ומהשמיים סיימתי את תפקידי וחשבתי ללכת בכלל לדברים אחרים, אבל הקב"ה...".

דרעי המשיך ואמר כי "הלקח החשוב שצריך לראות כל אדם, גם כשאתה חושב שאתה נמצא בירידה ובמצב לא טוב, ויש לך טענות, לא להתייאש. בסוף הקב"ה מוביל את האדם לאיפה שצריך להוביל אותו. כך צריך לראות את הדברים. אני לא ציפיתי ולא תכננתי את זה, כך הקב"ה הוביל את הדברים".

לביא אמר לדרעי כי כל הדרך שעבר בתהליך החזרה למשרד הפנים, מהרגע שסירב לקבל את תיק הפנים עם הרכבת הממשלה ועד אישור הכנסת אמש, היא דרך בלתי נתפסת.

"זה כן נתפס", אומר דרעי, "ככה הקב"ה מנהל את העולם. את תיק הפנים הציעו לי, כמות שהוא, כשהרכבנו את הקואליציה, ראש הממשלה אמר שתיק הפנים של ש"ס, אחרי התייעצות עם מועצת חכמי התורה הוחלט שעדיף לקחת את משרד הכלכלה, שהיה משרד גדול שלא לקחו לו סמכויות".

"אף אחד לא חשב על מתווה הגז, לא ידענו מה זה סעיף 52, אף אחד לא ידע לאן זה מוביל כל הדבר הזה. עשיתי מאמצים שסעיף 52 יעבור לאחריות הממשלה. היום שאני מסתכל אחורה אני לא מבין... המפלגות הערביות היו צריכות לתמוך, איווט ליברמן. אבל לא הלך, עזבתי את המשרד וקיבלתי את משרד הפריפריה", הוא מוסיף.

"לא חלמתי שאני מגיע למשרד הפנים", סיפר דרעי, "אבל סילבן שלום התפטר והמשרד הזה היה פנוי, וכמובן שאני לא יכול לוותר על כוח התנועה, על שליחות שבאתי לכאן".

לדבריו: "זה עוד משא כבד על הכתפיים. אני יודע את הציפיות שיש, אני יודע מה אנשים מחכים, ה' יעזור...".

"כל אחד צריך לראות מה הלקח מהדבר הזה", הוסיף שר הפנים, "אני בנוסף גם מבין שאם הקב"ה מייעד אותי לשם אז סימן שהוא לא עשה את זה לחינם, הוא עשה את זה בשביל שאני צריך לפעול שם, לעשות שם דברים, לא להסתפק בסגירת המעגל כביכול, צריך לעשות דברים".

"יש את הרשויות המקומיות, הנציגים שלנו ברשויות הציבוריות שלנו, הרשויות החלשות הקטנות, המון דברים, ונעשה אותם. ואל תשכח, יש את משרד הפריפריה הנגב והגליל. אני בא לעבוד", מצהיר דרעי.

לביא: אני אתמול, ברגע ההצבעה, הרגשתי החמצה גדולה, אני זוכר את התמונות של מור אביך בוכה, אמרי לעצמי: 'אם הוא היה פה עכשיו'...

דרעי: "מה אני יגיד לך, שאני חשבתי אותו דבר? אני יכול להגיד לך שאתמול אחרי שסיימנו את ההצבעה, התאספו בבית הילדים בהפתעה וגם אמא שלי, ואת אותם מילים שאמרת היא שפכה בבכי, בשמחה כמובן, 'כמה חבל שאבא לא נמצא כאן, כמה הוא חיכה וציפה לזה', אבל אנחנו מאמינים, אני בטוח שגם בשמיים הוא פעל את מה שהוא פעל".

"תאר לך שהיום בשבע בבוקר הייתי יכול ללכת למרן, ולקבל את ברכתו. אני בטוח - הכאפות שהייתי מקבל שם... והשמחה שהייתה לו..." הוסיף השר דרעי בגעגועים.

דרעי המשיך ואמר כי "אני רואה בחוש את מאמר חז"ל 'גדולים צדיקים במיתתם יותר מבחייהם', ממש 'ונהפוך הוא'. בשנתיים האחרונות, היינו באופוזיציה, את הכל ניסו לגמור לנו והכל פתאום התהפך, אין ספק שמרן בשמים פעל, נשמות של צדיקים שמסרו את נפשם בחיים גם שם הם ממשיכים למסור נפש על עם ישראל".

האזינו לראיון המלא באדיבות רדיו "קול חי"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר