תעלומה רוסית

עיתונאי רוסי ממתנגדי פוטין נמצא מת בדירתו

ולדימיר פריבילובסקי (59), עיתונאי רוסי מוכר הנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של הנשיא ולדימיר פוטין, נמצא מת בדירתו וברשתות כבר מופצות שמועות שונות בנוגע לסיבת מותו (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פוטין (צילום: שאטרסטוק)

ולדימיר פריבילובסקי (59), עיתונאי רוסי מוכר הנחשב לאחד ממתנגדיו הבולטים של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, נמצא הבוקר (רביעי) מת בדירתו במוסקבה. נסיבות מותו טרם התברור וברשתות החברתיות ברוסיה מופצות בשעות האחרונות שמועות שונות בנוגע לסיבות שהובילו למותו של פריבילובסקי.

פריבילובסקי פרסם עשרות ספרים, ובהם גם ספרים על מקורות ההון של הנשיא פוטין ועל הניסיון של פוטין להשתלט על רוסיה. בין ספריו ניתן למצוא את הספר "תאגיד: רוסיה והקג"ב בתקופתו של פוטין" ואת ספרו האחרון שיצא בשנת 2013 "להוציא להורג את כל הגנבים: הטיהור של פוטין - מי יוצא ומי נשאר".

בשנת 2007 פשטו ארגוני הביטחון הרוסים על דירתו של פריבילובסקי, לאחר שפרסם מידע על רצח של ראש סוכנויות הביטחון במדינה דאז, אנטולי טרופימוב, ואשתו.

לפי ה"דר שפיגל" הגרמני, מאז נפילת ברית המועצות נרצחו למעלה מ-260 עיתונאים ברוסיה, שנחשבת לאחת המדינות המסוכנות לעיתונאים בעולם. עוד דווח כי ב-90 אחוז ממקרי הרצח של עיתונאים ברוסיה, הרוצחים מצליחים לחמוק מעונש.

עם זאת, לא רק עיתונאים נרצחים ברוסיה, גם אישים בכירים, פעילים שונים ופוליטיקאים, נרצחו או מתו בנסיבות עלומות. כך למשל לפני מספר חודשים נמצא איל התקשורת הרוסי מיכאיל לסין, ששימש בעבר כעוזרו של פוטין, מת בבית מלון בוושינגטון בארה"ב. בתחילת 2015 נורה למוות במוסקבה מנהיג האופוזיציה בוריס נמצוב. בשנת 2013 נמצא האוליגרך בוריס ברזובסקי, מיריביו הבולטים של פוטין, מת בביתו באנגליה. בשנת 2006 מת סוכן קג"ב לשעבר אלכסנדר ליטוויננקו לאחר שלגם מספל תה מורעל בלונדון.

כאמור, כעת נמצא גם פריבילובסקי מת בדירתו וכלי התקשורת הרוסיים מדווחים על כך בהרחבה, כמו גם על השמועות והקונספירציות בנוגע לנסיבות שהובילו למותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר