הרב מרדכי בלוי שופך אש על הפלג הירושלמי: אנרכיסטים, לא שומרים שבת

המחנך הרב מרדכי בלוי נשא דברים בפני בחורי ישיבה ותקף את המפגינים נגד תיקון חוק הגיוס: "חלק מאותם אנרכיסטים מלפני כמעט יובל שנים, אינם שומרי שבת" האזינו להקלטה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב בלוי (צילום: דובי קורן, הקלטה: באדיבות מרכז החדשות)

המחנך הרב מרדכי בלוי נשא דברים בפני תלמידי ישיבה והתייחס לחוק הגיוס המתוקן ולהפגנות הפלג הירושלמי.

כיכר השבת מגיש קטעים מדבריו של הרב בלוי:

"אותם אברכים שנלקחו לבית האסורים שהשם ישלח להם רפואה שלמה. לא נדבר עוד על הגיוס ויעדיו. איך אמר אותו אדם גדול, זה גיוס? גיוס הכספים. נער הייתי וגם זקנתי ואני זוכר איך שנערים צעירים היו מפגינים ומחליטים לעשות אקשן לשרוף פחים לעקור רמזורים. הם היו מתפללים בלב שיעבור אוטו ונזרוק אבנים. אלו טיפוסים אנרכיסטים".

לטענתו: "חלק מאותם אנרכיסטים מלפני כמעט יובל שנים, אינם שומרי שבת וחלקם האחר שצעקו קנאות וזרקו אבנים על רכבים, מדליקים משואות ביום העצמאות..."

"לו רציתם לדעת מדוע גדולי ישראל יצאו מגדרם וכתבו מכתב נגד הזבלון הזה, הפלס, כי אין עקום יותר מהפלס הזה. הם יוצאים לרחובות ספונטאנית, חוסמים כבישים ספונטאנית, שורפים פחים ומוציאים ילדים באמצע הסדר, ספונטאנית. אין הנהגה? אין גדולי תורה?".

"עושים עצרת להצלת גזירת יעדי הגיוס ובעצרת הזו לא רק שמחלקים חומרים שהפשקווילים האלו גרועים מהמשכילים, ישב איזה ליצן והחליט שהראב"ד שלהם הגר"מ שטרנבוך חופר קברים. הם לוקחים חוברות ומוציאים שמות של אנשים עם משפחות".

"הקנאים החדשים אני לא יודע מה הם...הם סאטמר?! למה הם הולכים לבחירות מה הם שולחים נציגים, מה הם מתחברים למחלן של ירושלים, למה הם ממנים רב מזרוחניק?! הם קנאים?! אז למה הם לוקחים תקציבים מהמדינה? סאטמר לא לוקחים? הם מאוד רוצים ליהנות ממה שהנציגים שלנו פועלים למענם, הם באים ללשכות לפניות הציבור שלנו לבקש עזרה אישית לראות איך אפשר לקחת עוד קצת מהמדינה. עוד קצת הרבה... איזה קנאים אלו?! יש כאן שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים! הם לא סובלים את גדולי התורה האמיתיים שמנחים את דרכנו באחריות ובמסירות אין קץ עשרות שנים! הם לוקחים אחריות על כל אחד שאומרים לו, אל תתייצב! זה יביא לנשירה ולהדרדרות!".

"אנחנו לא מסכימים בשום צורה עם הצבא! בשום מסגרות כאלו ואחרות, זה "טרייף חזיר"! ולא מתאים לאדם חרדי!" טען, "צריך להבין: האמא החילונית מוסתת ע"י התקשורת לחשוב שהבן שלה שוכב במארבים ואנחנו בישיבות... אנחנו יודעים את האמת: תורה מגנא ומצלא, אבל הם לא מבינים זאת, צריך לפעול באחריות בעניין הזה...שמעתי פעם מעיתונאי חילוני שאמר לי: 20 שנה כבר יושב יהודי זקן בבני ברק חכימא דיהודאי שמהתל בשלטונות ומצליח להשאיר את בני הישיבות ולשמור עליהם. עכשיו הצלחנו לדחות את הגזירה בעוד שבע שנים...וכי תאמרו מה נאכל?!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר