המאבק מחריף

הערב ב-19:00: הפגנות סוערות ברחבי הארץ בהוראת הגר"ש אוירבך

בהוראת הגר"ש אוירבך יצאו הערב ב-19:00 אנשי 'הפלג הירושלמי' להפגנות מחאה סוערות בירושלים, בני ברק, בית שמש, אשדוד ומודיעין עילית, במחאה על מעצר החשודים בהסתה (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
שלושת העצורים, אמש (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

המאבק מחריף: בהוראת הגאון רבי שמואל אוירבך, מנהיג "הפלג הירושלמי", אנשים המזוהים עם הפלג יצאו הערב (חמישי) לשורת הפגנות מחאה ברחבי הארץ.

הוועדה להצלת עולם התורה המזוהה עם "הפלג הירושלמי" ומשמשת כזרוע הציבורית במאבק כנגד חוק הגיוס מפרסמת הבוקר מודעה בעיתון "הפלס" בשם הגר"ש אוירבך בה הוראה לצאת להפגין לרחובה של עיר.

בין היתר נקראים המפגינים לצאת בשעה 19:00 לרחובות בערים: ירושלים, בית שמש, בני ברק, אשדוד, ומודיעין עילית, ולמחות "מחאה חסרת תקדים", על מעצרם של "האברכים תלמידי חכמים מופלגים מוסרי הנפש".

מודעת הוועדה

בפלג הירושלמי נערכים כאמור להפגנות מחאה בעקבות הארכת מעצרם של שלושת הפעילים המואשמים בהפצת חוברות הסתה כנגד המתגייסים החרדים לצה"ל.

כזכור שלשום נעצרו על ידי המשטרה שלושה חשודים, שניים מהם בעיר בני ברק ועוד אחד המתגורר במודיעין עילית, בחשד כי הם אלו שעומדים מאחורי מסע ההסתה כנגד חרדים המשמשים בתפקידים שונים בצבא הגנה לישראל.

אמש הובאו החשודים בפני שופט ומעצרם הוארך עד יום ראשון הקרוב כשהשופט אף מגדיר אותם כ"מסוכנים".

בתוך כך במודעות שהופצו, עליהם חתומים "רבנן ותלמידהון ראשי ישיבות", נקרא הציבור להתפלל עבור יונה בן רחל, בנימין בן נאוה ושלמה בן שרה, "אשר מוסרים נפשם ימים כלילות לעמוד על משמרה התורה בטהרתה למען יוכלו לומדי התורה לשקוד על דלתי התורה".

מודעת התפילה

במודעה נכתב כי השלושה "עומדים בראש המערכה להצת היהדות החרדית לדבר ה' מגיוס לצבא השמד ... ועכשיו נשלחו רח"ל ע"ז למרתפי הכלא הציוני בטענות שהפיצו פרטים של משכילים".

"נעמוד כולנו כחומה בצורה שכל בחור מישראל כל מגזר שהוא יעמול וישקוד על דלתי התורה ואפילו יחידים לא יצטרכו להמיר את דתם ואמונתם", נכתב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר