רנו נחקרת בחשד לזיוף מבדקי זיהום האוויר והמנייה צונחת

חודשים לאחר שנחשפה פרשת זיהום האוויר של ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן, מגיע תורה של הענקית הצרפתית רנו: חוקרי המשטרה הצרפתית פשטו על משרדי רנו והחרימו מסמכים (רכב)

(צילום: שאטרסטוק)

שוב חשד לזיוף מבדקי זיהום אוויר: חודשים לאחר שנחשפה פרשת זיהום האוויר של ענקית הרכב הגרמנית פולקסווגן, כעת מגיע תורה של הענקית הצרפתית רנו. הבוקר (חמישי) פשטו חוקרי המשטרה הצרפתית על משרדי חברת הרכב והחרימו מסמכים רבים ומחושבים.

על פי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג שציטט בכירים בחברה, הרשויות בצרפת חושדות שגם רנו זייפה את מבדקי זיהום האוויר שנעשו למנועים שייצרה. טרם ברור אם החשד נוגע גם לרכבים המשווקים בישראל.

בעקבות החקירה, בשעה זו צונחת מניית החברה שנסחרת בבורסה הצרפתית בשיעור חד שלא נרשם מאז קריסת שוק ההון בשנת 2008.

כזכור, לפני מספר חודשים פתחו בסוכנות להגנת הסביבה בקליפרוניה ובסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה בחקירה נגד פולקסווגן ובמשך חודשים התקיים משא ומתן עם החברה, שם הציעו להכריז על "ריקול" לכחצי מיליון רכבים. אלא שהאמריקנים, שידועים בקשיחותם בנושאים כגון אלו, לא הסתפקו בכך.

מנכ"ל החברה פרסם הודעת התנצלות לאחר חשיפת הזיוף, אך שלושה ימים לאחר מכן הוא נאלץ להתפטר. וכמו בכל סיפור בסדר גודל כזה יש כאלו שמרוויחים ממנו, והרבה. פולקסווגן שכרה לפני מספר חודשים את שירותי משרד עורכי הדין "קירקלינד אנד אליס", שייצגו את ענקית הנפט הבריטית BP שהייתה מעורבת בפרשת זיהום מפרץ מכסיקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר