פרסום ראשון

'יובלים' התחייבו לא להקרין סרטים בשבת, אבל רק מיום ראשון

המינהל הקהילתי של קריית יובל 'יובלים', שיגר מכתב לראש העיר ברקת שהגיע לידי "כיכר" בו התחייבו לא להקרין סרטים בשבת בחודשיים הקרובים, אבל רק מיום ראשון. כהן: "לפרק אותם" (בארץ)

שמעון ליברטי | כיכר השבת |
הקרנת סרט, אילוסטרציה (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

המלחמה על השבת בירושלים • פרסום ראשון: במינהל הקהילתי של קריית יובל "יובלים", שיגרו היום מכתב לראש העיר ניר ברקת, בו הודיעו כי יפסיקו את הקרנת הסרטים בשבת בחודשים הקרובים, אלא שהם לא מתחייבים שלא להקרין בשבת הקרובה, בניגוד לבקשת ראש העיר.

במכתב שהגיע לידי "כיכר השבת" כותב מנהל המינהל רוני שרון: "בהמשך לפגישתנו אתמול, ולפניות נוספות שקיבלנו היום, נבקש לעדכנך שהנהלת מנהל קהילתי יובלים תשמח במיצוי תהליך ההידברות, בראשותך ובראשות מר משה ליאון, מחזיק תיק המנהלים הקהילתיים במועצת עיריית ירושלים.

"חברי הנהלת המנהל הקהילתי יובלים, ואני בראשה, סבורים שיש מקום לאפשר לתהליך ההידברות להתקיים בתנאים בסיסיים של אמון, ולשם כך נהיה נכונים לשנות מתכניותינו, ולדחות לתקופה קצרה את המשך הקרנת הסרטים, שתוכננו להיות מוקרנים בשבועות הבאים".

אלא שכאן מגיע הקאטצ', "בהתאם לכך, החל מיום ראשון הקרוב, 17.1.16, מנהל קהילתי יובלים לא יקרין סרטים במהלך השבת (לרבות בערבי שבת), במשך תקופה של חודשיים ימים (16.3.16). התחייבות זאת של מנהל קהילתי יובלים ניתנת ללא תנאים מוקדמים, וכצעד בונה אמון כלפי הנהלת העיריה והמגזר החרדי".

ה-17.1 הוא יום ראשון הקרוב, מה שאומר שבשבת הקרובה יתכן והמינהל ידבוק בתוכניה שפרסם וכן יקרין סרטים. בנוסף בתכניה שפרסם המינהל נכתב, כי הסרטים יוקרנו בשבת הקרובה, בשבת בעוד כחודש ובשבת בתאריך 18.3, אחרי תום מועד ההתחיבות, מה שאומר שבפועל המינהל ויתר רק על הקרנה אחת.

שרון משיך במכתבו וכותב: "יובהר, שבתום התקופה, יהיה חופשי המנהל הקהילתי לפעול בהתאם להחלטות קודמות של הנהלת המנהל הקהילתי, למעט אם יושגו הסכמות אחרות שיהיו מקובלות על כל הצדדים המעורבים בתהליך ההידברות".

"במהלך תקופה זו, תשתף הנהלת המנהל הקהילתי פעולה בקידום ההידברות הבין מגזרית – כפי שהתחייבה לעשות מעל כל במה אפשרית בחודשים האחרונים - ביחד עם מר ליאון, במטרה להגיע להסכמות על המנגנונים הרצויים שיאפשרו חיים משותפים של כל המגזרים, זה לצד זה, בקרית היובל, ובירושלים בכלל.

תכניה

במינהל ממשיכים ודורשים בתמורה ל"הקפאת" הסרטים לחודשים בלבד: "במקביל להחלטה זו של הנהלת המנהל הקהילתי, אנו מצפים מעיריית ירושלים, בראשותך, להתחייב לפעול ככל יכולתכם להבטחת חוסנו הכלכלי של מנהל קהילתי יובלים, לסיוע משמעותי בקיום התחייבויות העיריה וגורמים אחרים כלפי המנהל בשורה של נושאים אקוטיים, חלקם בעלי משמעות כלכלית נרחבת למנהל הקהילתי; בקבלת כספי התמיכה ממשרד החינוך עבור פעילותה של המכינה הירושלמית בשנת 2015; באכיפת חוק חסרת פשרות כלפי עבירות על חוק התכנון והבניה; ובקידום פרוייקטים אסטרטגיים ברחבי השכונה, שיש בהם להשפיע השפעה מהותית על צביון השכונה.

"מובן מאליו, לטעמנו, שלאור מכתבי זה, הנהלת העיריה בראשותך לא תאפשר לשום גורם – ובמיוחד לחברי מועצת העיר מהסיעות החרדיות - להמשיך ולפגוע במכוון במנהל הקהילתי יובלים, למנוע העברת תקציבים המגיעים למנהל קהילתי יובלים כדין, ולפגוע בשמם הטוב של מנהל קהילתי יובלים והנהלת המנהל הקהילתי, כפי שנעשה בעבר. מדובר בהתנהלות פוגענית שהדעת אינה סובלת, שיש בה אי חוקיות זועקת. ככל שאלה יוסיפו להתרחש, תראה עצמה הנהלת המנהל הקהילתי משוחררת מכל התחייבות".

סגן ראש העיר צביקה כהן שנפגש אתמול עם ראשי הסיעות החרדיות בעירייה אליעזר ראוכברגר ויוסי דייטש מסר בתגובה כי "הסיכום שסוכם בישיבה מחייב את הסיעות החרדיות, אם יתברר שבשבת זו הוקרנו סרטים במנהל קהילתי יובלים, נעבור לשלב המעשים היינו עצירת תקציבים עד פירוק המנהל הקהילתי. אין משמעות למכתב שמנהל קהילתי יובלים הוציא."

חבר הועדה הבין מגזרית, נחמניאל סבן מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "המינהל הקהילתי ממשיך לסרב להיענות לבקשת ראש העיר, וכפי שמובן ממכתבו ימשיך גם השבת בהקרנת הסרטים. אנו דבקים בדרשתנו לפרק את המינהל הקהילתי, שלדעתנו אינו רלוונטי ומזיק למרקם החיים בין החרדים והחילונים בקריית יובל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר