סיוט ברכבת

עדות מזעזעת: כך פקחי הרכבת הקלה השפילו נכה חרדית

נכה חרדית מטופלת בשלושה ילדים התמהמהה בתיקוף הכרטיסים ברכבת הקלה בירושלים אך לא ציפתה למסע ההשפלה שיעבירו אותה הפקחיות. ויש גם נקודת אור: מתן בסתר משוטרים (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

שוב טענות להתנהלות בעייתית של פקחי הרכבת הקלה בירושלים: בשנים האחרונות עלו שוב ושוב טענות כלפי התנהגותם של פקחי חברת "סיטיפס" - מפעילת הרכבת הקלה בירושלים - כלפי הנוסעים. כעת, ב', נכה חרדית תושבת ירושלים מספרת בשיחה עם "כיכר השבת" על הנסיעה שהפכה לסיוט קשה במיוחד.

האשה מספרת כי עלתה אמש לרכבת הקלה יחד עם שלושה מילדיה לאחר שחזרה מביקור אצל רופא עם ילדתה החולה. לדבריה, בעקבות התור הארוך שהיה בעמדת התיקוף והעובדה שהגיעה עם שלושת ילדיה - אחד מהם פעוט בעגלה, היא התעכבה עם תיקוף הכרטיס.

זמן קצר לאחר מכן, כך היא מספרת, עלו לרכבת שתי פקחיות של חברת סיטיפס וביקשו ממנה את הכרטיסים, ב' הסבירה כי היא מטופלת בילדים חולים ובפעוט בעגלה, ועל כן עדיין לא הספיקה עדיין לתקף את הכרטיסים. היא ניגשה במקום לעמדת התיקוף ושילמה עבור הנסיעות.

אלא שהפקחיות סירבו, לטענתה, להתחשב במצבה. ב' מוסיפה כי בעקבות העובדה שהיא סובלת מליקוי שמיעה משמעותי היא דיברה בקול רם. לטענתה, גם לאחר שהסבירה כי היא איננה שומעת טוב, הפקחיות צעקו עליה והטיחו בה דברים קשים תוך שהם מכנים אותה "גנבת".

ד', עד ראיה שהיה ברכבת, מספר ל"כיכר השבת" כי הפקחיות התנפלו על האישה בצעקות, וכאשר נוסעים נוספים שהיו ברכבת התערבו וביקשו להגן על ב' שפרצה בבכי, אחת מהפקחיות צעקה כי "זה הרכבת שלי, אני אעשה מה שאני רוצה כאן".

כאשר הרכבת הגיעה לתחנה המרכזית בי-ם, דרשו הפקחיות מב' לרדת. ד' עד הראיה מספר כי הפקחיות תקפו באלימות את ב' ודחפו אותה. "אם לא היה שם עומס היא הייתה נופלת" מספר ד' ומציין שוב שהעובדה שהאישה הייתה עם שלושה ילדים לא גרמה לפקחיות לנהוג בצורה אנושית יותר כלפיה.

ב' מספרת כי היא הושפלה בצעקות רמות ובדברים שהטיחו לעברה הפקחיות. בנוסף, לטענתה, למרות ששילמה את מחיר הנסיעה, הוטל עליה קנס הכולל גם חיוב עבור נסיעה.

נקודת האור בסיפור מגיעה דווקא מהשוטרים שהוזעקו למקום. ב' מספרת כי השוטרים ניסו בתחילה לשכנע את הפקחיות לוותר ולא לקנוס אותה, אלא שלאחר שהפקחיות לא הסכימו לכך, הסבירו לה השוטרים כי על פי חוק היא מחויבת לשלם את הקנס, למרות הצער שבדבר.

עד הראיה מספר כי "גם בהליך רישום הקנס התנהגו הפקחיות בצורה לא הוגנת והתעכבו במשך למעלה מ-10 דקות ברישום הקנס - הליך שאורך דקות ספורות בדרך כלל. זאת כשב' עומדת בקור עם שלושה מילדיה".

במהלך זמן זה, אחד השוטרים הכניס לתיקה של הנכה סכום של 150 שקלים. כשגילתה את הדבר וביקשה להשיב לשוטרים את הכסף, השוטרים "ברחו" מהמקום.

ב' מספרת כי היא מבינה שעל פי החוק היא צריכה לשלם את הקנס למרות שמדובר בטעות שנעשתה לטענתה בתום לב. אלא שהיא מרגישה נפגעת מהיחס המשפיל מאוד לטענתה, ובחוסר ההתחשבות המינימלית לטענתה לה זכתה מהפקחיות.

משה ליאון חבר הנהלת עיריית ירושלים ומחזיק תיק המינהלים הקהילתיים שפועל בחודשים האחרונים לאסדרת נושא הקנסות ברכבת הקלה מסר הערב בתגובה: "צר לי על המקרה הקשה שאירע ברכבת הקלה מקרה מצער זה מוכיח את דבריי ואת הפניות הרבות שקיבלנו בחודשים האחרונים מנוסעים על דוחות שאינם מוצדקים או על דוחות שניתנו על כרטיסי מעבר וכרטיסי חופשי חודשי".

"אנו נמשיך לפעול ביחד עם חבריי להנהלת עיריית ירושלים מר יוסי דייטש ומר שלמה רוזנשטיין בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה , כדי לפתור ולהסדיר את נושא הפיקוח של חברת סיטיפס בירושלים."

חברת סיטיפס מפעילת הרכבת הקלה מסרה בתגובה: "פרטי המקרה אינם מוכרים לנו אך צר לנו אם אכן הייתה פגיעה כלשהי בגברת. חשוב להדגיש כי על פי חוק אין די ברכישת כרטיס וכל נוסע מחוייב לתקפו עם כניסתו לקרון. הבקרים מונחים לפעול באדיבות כלפי כלל הנוסעים. על מנת שנוכל לבדוק את פרטי המקרה אנו מזמינים את הגברת לפנות אלינו עם הפרטים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר