"אסור לתת פתח לשטן"

השלום הגיע ליבנאל; נכסי הקהילה יעברו לידי בן המוהרא"ש

רבני קהילת ברסלב ביבנאל התכנסו והודיעו על קץ המחלוקת בקהילה. במקביל, בית המשפט העניק את סמכויות ניהול נכסי הקהילה לבן המוהרא"ש שיק מקורביו: לא מתכוון לסגור חשבונות (חסידים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
מוהרא"ש שיק (צילום: אלי הורביץ)

לאחר סאגה שנמשכה מאז פטירת הצדיק מיבנאל, שהשבוע ציינו את יום ההילולה הראשון לזכרו, בית המשפט הכריע בסוגיית הבעלות על נכסי הקהילה ובכך ככל הנראה הגיעה לסיומה הסאגה שפילגה את הקהילה. במקביל, כל רבני הקהילה התכנסו השבוע והכריזו על קץ הסכסוך והעניקו גיבוי לרב הקהילה, הרב יצחק שמואל אהרן לעזער, שפעל בחודשים האחרונים להשכנת השלום בקהילה.

כאמור, בית המשפט לענייני משפחה בטבריה הוציא צו למינוי מנהל עזבון לנכסי הקהילה שהיו רשומים על שם הרבנית ע"ה. על פי הצו, הצוואה של הרבנית שרירה וקיימת והנכסים יועברו על שם נכדיה, שני בניו של בן הרב, הרב משה, כאשר לפחות בשנתיים הקרובות, הרב משה ינהל את העזבון בפועל.

יורשי המוסדות ונכסי הקהילה. הנכדים יחד עם המוהרא"ש זצ"ל (צילום: אלי הורוביץ)

מקורביו של הרב משה אמרו בתגובה ל"כיכר השבת" כי "בזה נסתם הגולל על נסיונם של גורמים מסויימים להשתלט ולרשת את אותם המבנים, והשלום שב לשכון בקרב אנשי הקהילה".

לדבריהם, "כפי שגם נכתב בצוואה, ישמעו כל חברי ומנהלי העמותות להוראותיו של הרב משה שיק, שישוב לפקח על ניהול הקהילה כבימים עברו, כבר בימים הקרובים, ולפתח את מוסדותיה, בגיבויים של רבני בית ההוראה ביבנאל, ועסקני ונכבדי הקהילה".

החלטת בית המשפט

לדברי הרב משה, הוא הולך להפעיל את כל המוסדות "ביתר שאת וביתר עוז להגדיל תורה ולהאדירה ולנהל את המבנים והמוסדות שהקים אבי כפי שהיה במתכונתם הנוכחית ואף לשפר ככל האפשר וכפי שפעלתי למען הקהילה במשך כל השנים". מקורבי הרב התחייבו כי "אין בכוונתו לנטור לאלו שהפיצו שמועות כאילו שרצונו לסגור ולנכס לעצמו את המבנים שהיו בשימושה של הקהילה".

מכתבי הרב לעזער שהביאו את השלום
מכתבי הרב לעזער שהביאו את השלום
מכתב רבני הקהילה שמגבים את הרב לעזער

כאמור, בשבוע האחרון התכנסו רבני הקהילה והעניקו גיבוי מלא לרב לעזער לפעול למען השלום בקהילה. במכתב הרבנים נכתב: "אנו החתומים מטה רבני ההוראה, באנו בזאת לחזק את ידיו של מורינו הרב רבי יצחק לעזער שליט"א, מגדולי תלמידי כ"ק אדמו"ר זצוק"ל, אשר בא במסירות נפש לחזק את קהילתנו הקדושה על פי הקדמותיו הנפלאות והנוראות של כ"ק מוהרא"ש זיע"א, ולהמשיך ביתר שאת וביתר עוז לחזקר את בדק הבית בענייני הכלל והפרט".

במכתביו של הרב לעזער אל בני הקהילה, מכתבים שהכשירו את הלבבות והובילו בין היתר להשגת השלום, נכתב: "באתי למטרה אחת בלבד - לאחד את כל אנשי שלומנו. איני מבקש שום אדמו"רות ונשיאות חס ושלום. האדמו"ר שלנו הוא כ"ק מוהרא"ש זצ"ל. אסור לנו לתת פתח כלשהו לשטן להכניס בינינו מחלוקות ומריבות חס ושלום, רק לחפש בכל מיני דרכים דרכי שלום ואהבה ולקרב כל נשמות ישראל אליו יתברך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר