"חיפשו עליו כסף"

לאחר שהצהיר שיתרום נגד גיוס: הרבי מסאטמר עוכב בנתב"ג

לאחר הדיווח לפיו בכוונת האדמו"ר מסאטמר לתרום במהלך ביקורו בישראל כסף לקמפיין נגד גיוס חרדים, הרבי עוכב הערב לבדיקות ממושכות בנתב"ג, חסידיו זועמים: "הרבי לא מבריח" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מסאטמר (צילום: ארכיון כיכר השבת)

האדמו"ר ביקש לתרום נגד הגיוס ועוכב בנתב"ג: בשעות הערב (שני) נחת האדמו"ר מהרי"י מסאטמר בישראל לביקור בזק שיימשך יממה בדיוק. על פי הדיווחים משדה התעופה, האדמו"ר עוכב במשך כחצי שעה בבדיקות ושאלות לגבי כספים שאולי ניסה להעביר לישראל.

"האדמו"ר עבר דרך טרקלין מצדה והרשויות מחפשות כסף על האדמו"ר ומלוויו", סיפרו בחסידות. גורמים בכירים בחסידות זועמים על הרשויות ואומרים כי "האדמו"ר לא צריך להתעכב זמן רב בשביל בדיקות סתמיות. האדמו"ר לא מבריח, וודאי שלא מעביר איתו כסף, כנראה זה סתם הלשנות". לאחר בדיקה, הרבי שוחרר לדרכו.

כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כיכר השבת", האדמו"ר שמגיע לישראל, מתכוון לערוך מעמד מיוחד של חלוקת "שקל הטהור" למוסדות שאינם מקבלים כסף מהמדינה ולא משתתפים בבחירות. בחלוקה המתבצעת מספר פעמים בשנה, החליט האדמו"ר להקדיש הפעם סכום נכבד גם ל"מלחמה בציידים המשדלים לגייס חרדים לצבא".

ל"כיכר השבת" נודע כי האדמו"ר אמר למקורביו כי "בעת הזאת שהמלחמה היא לא רק על יעדי הגיוס אלא גם מלחמה על אותם נפשות ישראל שנשבו בידי הצבא הציוני על ידי חרדים, אנו צריכים להירתם גם בשביל אותם אנשים".

בחסידות אמרו בשבוע שעבר ל"כיכר השבת" כי "עם בואו של האדמו"ר מגיעה הבשורה הזאת וסכום נכבד מחלוקת 'שקל הטהור' שהוא מפעלו של האדמו"ר אותו הקים לתמיכה במוסדות התורה הפעם יהיה למלחמה במגייסים החרדים".

מלשכת שר הפנים אריה דרעי נמסר: "האדמו"ר מסאטמר שליט"א עבר בצורה חלקה וטובה את ביקורת גבולות. המשטרה מנעה מקבוצת חסידים להיכנס בכוח לטרקלין. באם היה עיכוב, הוא לא נגרם ע"י משרד הפנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר