פרסום ראשון

עליזה לביא דורשת מ'אגד': פרסמו מודעת ניחומים חדשה

בעקבות סערת מודעת הניחומים של חברת "אגד" על ששת הרוגי "אסון 402", שיגרה חה"כ עליזה לביא מכתב לחברה בו היא דורשת פרסום מודעה חדשה. "צעד בכיוון של חשבון נפש" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
עליזה לביא על רקע התאונה והמודעה (צילומים: פלאש 90)

אסון 402: חברת הכנסת עליזה לביא שיגרה בצהריים (שלישי) מכתב ליו"ר חברת אגד, בו היא דורשת לפרסם מודעת אבל חדשה ביומונים החרדים לאחר שבמודעה שפורסמה היום לא הביעה החברה התנצלות ולא פרסמה את שמות ההרוגים.

בפתח המכתב קובלת חברת הכנסת על היעדר שמות ההרוגים וכותבת כי "במודעת האבל שפרסמה חברתכם לא פורסמו שמות ההרוגים בתאונה. היעדרם של השמות מביע זלזול בכאבן של משפחות ההרוגים. מודעת האבל הזו מבטאת התנשאות, נתק ואטימות לב. זו לא נחמה, לא השתתפות בצער ולא לקיחת אחריות על המקרה הטרגי שפגע באנשים רבים כל כך".

"מן הראוי היה להזכיר את שמות ההרוגים במודעה שיצאה מטעמכם", כותבת לביא תוך שהיא מוסיפה ומפרטת את שמות ההרוגים וסיפור חייהם. "לכל איש ואישה יש שם. לכל איש ואישה יש משפחה ואנשים קרובים המבכים את לכתו. מן הראוי שחברת אגד תסתכל למשפחות ההרוגים עיניים, תתנצל ותשתתף בצערם באמת ובתמי".

בסוף המכתב דורשת חברת הכנסת כי חברת אגד תפרסם מודעה נוספת עם שמות ההרוגים. "אני מצפה שתפרסמו בקרוב מודעה נוספת שמזכירה את ההרוגים בשמם. לא יהיה די בכך לכסות על המחדלים שגרמו לתאונה המחרידה הזו, אבל זה לפחות צעד בכיוון של חשבון נפש והשתתפות אמיתית בצער".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", במודעה שהתפרסמה ביומונים החרדים נכתב: "אבלים דואבים וכואבים על מותם של ששת נוסעי קו 402 בתאונה הטראגית. אנו שולחים תנחומנו הכנים למשפחות האבלות על אובדן יקיריהם ע"ה, בנחמת ציון תנוחמו".

ברשתות החברתיות הביעו זעם על המודעה, וטענו כי מדובר במהלך ציני וחסר רגישות, כאשר אגד לא טורחת כלל להביע התנצלות בפני המשפחות, או לקחת אחריות. עוד ציינו הגולשים כי באגד לא טרחו לכתוב את שמות ששת ההרוגים.

דובר אגד רן רטנר מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "עסקינן במודעות אבל ונחומין למשפחות השכולות ומקורביהן מקרב המגזר החרדי, אשר קפדו את חיי היקר להן מכל בתאונת הדרכים הקשה והמצערת הזו. ההשתתפות בצער היא אמיתית וכנה והיא מבטאת את תחושת כל עובדי ונהגי אגד בימים קשים אלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר