מיוחד

נהג אוטובוס בטור אישי: איש אחד יחטא ועל כל העדה תקצפו?

רמי, נהג אוטובוס בתחבורה הציבורית, קרא ב"כיכר השבת" את הכתבות והמאמרים על "אסון 402", בעקבותיהם העלה על הכתב את הדברים מנקודת מבטו, השונה, כנהג אוטובוס ומבקש: "אל תשפטו באופן כוללני" (טור אישי)

רמי, נהג אוטובוס | כיכר השבת |
זירת "אסון 402" (צילום: פלאש 90)

בלב נשבר ובעין דומעת אני כותב אליכם, המראות הקשים והזוועה, היגון והטרגדיה, המלווים את אסון התאונה המחרידה של קו 402 ביום ראשון המר והנמהר, מלווים אותי מאותו רגע ועד עכשיו וימשיכו ללוות אותי לאורך זמן רב.

בניגוד לרוב הציבור המושפע מאירועים מתחלפים וקהות הרגש בשל רצף ההתרחשויות בארצינו הדוויה - אני נשאר שם! מאחורי הגה האוטובוס, מביט במראה ורואה לנגד עיני את עשרות הנוסעים הנושאים אלי מבט ומצפים ממני לשמור על חייהם ועל חיי ילדיהם, כל תאונה או אסון במעורבות של אוטובוס צרובים בתודעתי ובתודעת נהגי התח"צ ומלווים אותנו ביום ובלילה.

איש אחד חטא! - כנראה! - החקירה בעיצומה, יש לדעת כי בזירות כגון אלו יש כל כך הרבה פרטים וממצאים ועדויות, יש אמצעי בקרה ויש גורמים מעורבים ומתפקידם של בוחני התנועה ומומחי התעבורה לרדת לחקר הדברים טרם יגישו את מסקנותיהם, אבל ברחובה של עיר כבר חרצו דין! ולא די שחרצו דין אלא כרכו וחיברו יחד את כלל נהגי התחבורה הציבורית אל תוך מסע השיימינג והעמידו אותנו אל עמוד הקלון.

בעלי דעה משרבטים מילים ריקות מתוכן, אנשים מן השורה הופכים להיות מומחים לעת מצוא, אני כבר לא מדבר על מומחיות תעבורתית אלא אפילו את הניסיון הבסיסי של נהיגה באוטובוס, קל וחומר בן בנו של קל וחומר אוטובוס בתחבורה ציבורית, אין להם ואינם מכירים או מודעים לנושא בכלל, אך כל זה לא מונע מהם לשרבט גזרי דין במשפטי שדה ראוותניים כנגד ציבור גדול ויקר של אלפי אלפי נהגים מקצועיים ואחראיים (רבים מהם באים מתוך המגזר החרדי, לא שזה חשוב אבל שווה לציין), אנשים הקמים בבוקר ויוצאים לאחת המלאכות הקשות ביותר במשק העבודה בישראל.

נכון, ישנם עשבים שוטים, נהגים פרועים וחסרי אחריות, אבל הם מיעוט שבמיעוט ואינם מייצגים את כלל נהגי התחבורה הציבורית.

ככלל, חשוב להבהיר, כדי להאיר את הנושא הזה בפני הציבור, נהגי אוטובוס בתחבורה ציבורית עוברים הכשרה מאוד ארוכה שקדמה לה בחינה מנטלית וכישורים פיזיים ואנושיים, נהגים אלו עוברים השתלמויות ומנוטרים באופן שוטף באמצעות מספר לא מבוטל של אמצעים טכנולגיים ואחרים.

ברוב האוטובוסים יש את מערכת המוביליי, ויש את מערכת טרפילוג, מערכות התראה, ובקרת התנהגות נהג מאוד מתוחכמות, ונתוני המערכות נבדקות כל הזמן על ידי קציני הבטיחות, בכל האוטובוסים ישנה מערכת ISR גם היא מערכת מבוססת GPS מעולה המאפשרת מעקב אחר התנהגות הנהג בעת הנסיעה.

בכל האוטובוסים ישנו מכשיר טכוגרף (עלה לכותרות לאחרונה) מעין קופסת רישום נתוני נסיעה כמו מהירות, מרחקים, הפסקות, זמן מנוע וכו'. בתקופה האחרונה מטמיעים גם מערכות צילום דרך וצילום פנים האוטובוס כך שנושא בטיחות הנסיעה והנוסעים אכן עומד על סדר היום של חברות התחבורה.

ומעל לכל ישנם הנהגים, אנשים כמו כולם שמתוקף תפקידם ומלאכתם נושאים על כתפיהם אחריות כבדה ביותר!! נהג האוטובוס נאלץ להתמודד עם אין ספור אתגרים תוך כדי נסיעה, החל בהתמודדות עם נוסעים ובכמויות אדירות, עבור בהתמודדות עם גביית תשלום והחזרי עודף (טעויות בחישובים נופלות על כיסו הפרטי של הנהג), עבור בתנועה עמוסה שבדרך כלל אינה מתחשבת באוטובוסים (נהגי רכב פרטי יעשו הכול כדי שלא לנסוע מאחורי אוטובוס גם במחיר של סיכון עצמי וסיכון של נוסעי האוטובוס), וכלה בחובה הכבדה המוטלת עליהם להביא את הנוסעים אל מחוז חפצם שלמים בגופם ובממונם.

איני מבקש סימפטיה, לא כתבתי כדי להתבכיין, באתי לומר דבר אחד, כבדו אותנו לפחות באותה מידה של כבוד המצופה מאיתנו כלפיכם. אל תשפטו באופן כוללני, אל תשפטו בכלל! אין לכם את הכישורים ואת הידע ואת הכלים הנדרשים לחרוץ דין בנושא זה. אנחנו הנהגים מבטיחים לכם נאמנה שזכרון ההולכים נמצא חרוט על לוח ליבנו ואנו ניגשים למלאכתינו בכובד ראש ובחיל ורעדה נעשה הכול כדי להביא אתכם בבטחה על היעדים ונפיק לקח מכל תקלה שהיא.

יהי זכרם של ההרוגים ברוך, שלא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר