ברק אובמה הודיע: כלא גואנטנמו ייסגר עוד השנה

נשיא ארה"ב ברק אובמה כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת והודיע על תכניתו לסגור את מתקן הכליאה במפרץ גואנטנמו שבקובה: "יש להביא פרק זה בהיסטוריה שלנו לסיומו" (חדשות, בעולם)

(צילום: שאטרסטוק, וידאו: הבית הלבן)

נשיא ארה"ב ברק אובמה כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת בה הודיע על תכניתו לסגור את מתקן הכליאה במפרץ גואנטנמו שבקובה, זאת לאחר שלדבריו הכלא לא מועיל לביטחונה של ארצות הברית, ולהיפך, נותן השראה למחבלי הג'יאהד בעולם.

אובמה הדגיש כי הכלא פוגע ביחסיה של ארצות הברית עם בנות בריתה, ומשמש כתעמולה לטרוריסטים וכי הוא "לא רוצה להעביר את הבעיה הזו לנשיא אחר". "יש להביא פרק זה בהיסטוריה שלנו לסיומו. יש לסגור את גואנטנמו אחת ולתמיד", אמר אובמה. הנשיא הודיע כי יעביר לקונגרס את הצעתו.

לדברי אובמה, רק בשנה האחרונה הוציאה ממשלת ארצות הברית כ-450 מיליון דולר על תחזוקת המתקן וסגירתו תביא לחסכון רב בתקציב המדינה. אובמה ציין כי חלק מהטרוריסטים כבר מוחזקים כיום במתקני כליאה בארצות הברית. "אנחנו יודעים לטפל בזה. עד כה לא היו לנו בעיות", אמר אובמה.

לפי גורמים בממשל אובמה, התוכנית לסגור את הכלא תעלה בין 290 ל-475 מיליון דולר. בכיר בבית הלבן אמר היום כי "סגירת מתקן הכליאה חיונית לביטחון הלאומי של ארצות הברית". לדבריו, המחבלים "מציגים את גואנטנמו כהוכחה להתנהגות בלתי נסבלת של של ארצות הברית למוסלמים". כמו אובמה אמר גם הבכיר כי "הגיע הזמן להביא פרק זה לסיומו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר