צביקה כהן, אני מקנא בעולם הבא שלך / חיים כהן

אני כותב לך את הדברים האלה דווקא עכשיו, משתי סיבות: ראשית, לפני שבועיים קיבלת, כמו שאומרים, מכה לא פשוטה בכנף הימני ובכנף השמאלי. אבל אתה צריך לדעת שאם בחוץ מסתובבות אמהות שבזכותך הורידו אפילו דמעה אחת פחות, רק בשביל זה היה שווה. חיים כהן כותב לצביקה כהן

חיים כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אני זוכר שלפני כמה שנים, כשנכנסת לתפקיד אחראי על תיק החינוך החרדי בעיריית ירושלים, הגעת לנשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגר"ש כהן, שנתן לך אז משימה, משימה עיקרית בתפקידך: לטפל בכל מה שקשור בבנות הספרדיות ובחרפה הזאת שיש בירושלים, של אי הקבלה שלהן למוסדות וסמינרים. אני זוכר שכמה ימים לאחר מכן נפגשנו, וכאחד שהוא חדש בעיר, התחלת להתעניין איך, מה, מי ומו. איך העסק עובד. (אמנם שאין בינינו אף קרבת משפחה, אבל אנחנו ומשפחותינו חברים כבר שנים רבות.

ואז אמרתי לך: "צביקה, אתה צריך לדעת שזה תפקיד לא פשוט. גדולים וחזקים ממך ניסו וכשלו, כולל אפילו רבנים חשובים מאד מהעדה. אבל אם זה מה שחכם שלום אמר לך, זה מה שאתה צריך לעשות, ואני אעזור לך. אבל אתה צריך לדעת שזה פשוט להילחם, כמעט עם הס"מ".

יש לציין שבשנה הראשונה, מהבוקר ועד הלילה עבדת קשה מאד בנושא והגעת להישג יפה מאד. בשנה השניה שוב התחלת כבר מתחילת השנה להתעסק בנושא, וככל שיותר ויותר העמקת, ראית כמה שזה קשה וכמה מנסים לטרפד לך מהלכים. יודע מה? אפילו את "המחוז החרדי" מנסים לפרק בגלל העבודה המצוינת שלך.

אני כותב לך את הדברים האלה דווקא עכשיו, משתי סיבות: ראשית, לפני שבועיים קיבלת, כמו שאומרים, מכה לא פשוטה בכנף הימני ובכנף השמאלי. אבל אתה צריך לדעת שאם בחוץ מסתובבות אמהות שבזכותך הורידו אפילו דמעה אחת פחות, רק בשביל זה היה שווה להמשיך ולעשות את המלחמה הזאת שאתה עושה במסירות נפש ממש.

והסיבה השניה שאני מרשה לעצמי לכתוב את זה, היא כי מה לעשות, הרבה פעמים אנשים ברחוב פוגשים אותי וחושבים שאני צביקה כהן, ואני רואה את ההתרגשות שלהם והשמחה שלהם בפנים ממה שאני עושה ופועל, ואני אומר לעצמי באותו רגע שאני פשוט מקנא בעולם הבא שלך.

בקיצור, חכם צבי, תמשיך להיות חכם, תהיה ממוקד, אל תפחד מאף אחד. תזכור תמיד שעצם זה שאתה מצליח במסירות הנפש שלך לגרום אפילו לאמא אחת שלא תוריד דמעות, רק בשביל שווה כל המאמץ. עלה והצלח.

ידידך, חיים.

נפלתם על השכל?

לפני בערך 6 שנים, פורסמה בכל העולם החתונה של הזוג המפורסם, הבת של שרת החוץ של ארה"ב הילארי קלינטון, צ'לסי, שהתחתנה עם יהודי (אם כי אני לא יודע עד כמה יהודי).

כל העולם דיבר על החתונה הזאת, ובעיקר על חידוש מעניין שהיה בה. החידוש היה שמי שחיתן את הזוג הזה היו שניים: מצד החתן היה זה רבאיי רפורמי, ומצד הכלה היה כומר.

כמובן שלאחר שנה או שנתיים נולדה להם בת. ועכשיו אני שואל: האם הבת הזאת יהודיה?

וזו בדיוק השאלה שאנחנו צריכים לשאול את ראש הממשלה. כמו שהשבוע בכנסת הוא צעק על חברי הכנסת הערבים שתמכו בחיזבאללה, "נפלתם על השכל?", אותו דבר אני שואל אותך, אדוני ראה"מ: האם נפלתם על השכל, שאתם תומכים ברפורמים ומציגים בכל מקום שהם יהודים? האם הנכדה של קלינטון, היא יהודיה?

אני כותב את הדברים כי קיבלתי בימים האחרונים הרבה מאד תגובות על הטור משבוע שעבר, שלא מבינים איך אני מעז לכתוב או להצהיר מה שכתבתי, שהרפורמים לא יהודים. פשוט צריך להבין, הרפורמים של היום הם כבר דור שני להתבוללות, וכמעט ודאי שאין להם אף זכר לאם יהודיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר