חשיפת "כיכר השבת"

יש הסכמות: כך ימשיכו לייבא לישראל נקניקים כשרים משרוולי טריפה

הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו הגיעו להסכמה על נוסח פשרה במחלוקת האם להמשיך לייבא שרוולי נקניק מעורות של בהמות נבלות וטרפות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב כהן ויונתן זינדל - פלאש 90 ושאטרסטוק)

חשיפת "כיכר השבת": הרבנים הראשיים לישראל הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו הגיעו להסכמה על נוסח פשרה במחלוקת האם להמשיך לייבא שרוולי נקניק מעורות של בהמות נבלות וטרפות.

על פי ההסכמה, הייבוא של שרוולי הנקניקיות מעורות נבלות וטריפות ימשך, אך תהיה הערה בהדגשה כי ההכשר הוא רק לאלו שמקלים הלכתית בנושא. טרם נקבע הנוסח המדויק, אך הרבנים הגיעו להסכמה בניהם. ההסכמה אושרה במועצת הרבנות הראשית שהתכנסה הצהריים.

קראו עוד: המחלוקת בין הרבנים הראשיים: לייבא שרוולי טריפות לנקניק?

כפי שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת", הפרשה ההלכתית נפתחה בעקבות חוות דעת של הגר"ד לאו האוסרת את הייבוא, זאת לאחר שנים בהן הייבוא אושר על ידי הראשל"צ והרב הראשי דאז הגאון רבי שלמה משה עמאר, שהסתמך על פסק הלכה של מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זצוק"ל.

המייבא עתר לבית המשפט העליון בבקשה שיחזירו לתוקף את האישור, ובית המשפט קבע כי מועצת הרבנות הראשית תצטרך להכריע האם יהיה מותר לייבא את השרוולים מבחינה הלכתית. מועצת הרבנות הייתה אמורה לדון בנושא כבר בישיבתה האחרונה, אך בשל סערת הכותל הרפורמי והדיון בנושא, ההכרעה נדחתה.

הנושא העסיק רבנים רבים בעשור האחרון - רבנים ראשיים, גדולי ופוסקי הדור הביעו את דעתם בנושא כאשר הבסיס ההלכתי למחלוקת הוא אכילת ג'לטין שמיוצר גם הוא מעצמות בהמות טמאות. גדולי האחרונים חלקו בנושא, כאשר המצדדים להתיר ובראשם מרן הרב עובדיה יוסף זצוק"ל טוענים שבגלל שבתהליך הייצור הוא נפסל מאכילת כלב, ממילא נוצר משהו חדש ומתבטל האיסור. המצדדים באיסור טוענים כי גם לאחר שנפסל מאכילת כלב עדיין יש להתייחס לחומרי הייצור המקוריים. המחלוקת בנושא שרוולי הנקניקיות מתבססת למעשה על המחלוקת הזו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר