ועידת 'דגל התורה' • ראיון

המזכ"ל יעקב אשר: "נזכיר את המפץ הגדול בתשמ"ט"

שבוע לפני הוועידה ההיסטורית של תנועת "דגל התורה", מספר מזכ"ל התנועה יעקב אשר, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על המאורע המרגש, מטרת הוועידה ומה הם יציגו בפני המשתתפים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום וידאו: כיכר השבת; תמונה ראשית: צילום זוהר רווס)

שבוע לפני הוועידה ההיסטורית של תנועת "דגל התורה", מספר מזכ"ל התנועה יעקב אשר, בראיון מיוחד ל"כיכר השבת" על המאורע המרגש שיתקיים בשבוע הבא בראשות גדולי הדור.

"עצם כינוסה של הוועדה הוא דבר מרגש", אומר אשר. "מרגישים את זה בתכונה של הפעילים ושל הנציגים, אנחנו מרגישים שהשטח חיכה לזה, עצם המפגש של כולם יחד זה אירוע מיוחד".

אשר מוסיף ואומר כי "אנחנו היום מפלגה שכבר יש לה כמה דורות, דור צעיר, דור בינוני ואת המבוגרים יותר, אנשים שחוו את הקמת דגל התורה שהיו חלק מהמפץ הגדול שהיה בתשמ"ט ולכן עצם ההימצאות ביחד, מעבר לתכנים והעלאת כל הנושאים לדיון, וליצור קשר חזק יותר בין כולם, מה שנותן בטחון עצמי וידע לנציגים שלנו בכל המקומות".

באשר להיענות מצד חברי 'דגל התורה' להשתתפות בוועידה, אומר אשר כי "יש היענות גדולה מצד השטח, אנחנו בסיומה של ההרשמה, וההשתתפות תהיה גדולה. אני רוצה להדגיש שהאווירה במקומות כאלו היא חשובה מאוד לצד התוכן האיכותי".

"הנציגים הם חלק משרשרת ההנהגה של דגל התורה אנחנו כולם מתחת לגדולי התורה ויש בתוך התנועה את ראשיה ואת נציגי הציבור ואת השטח שניתן לו השנה דגש מיוחד, לראשי הקהילות", הוא מספר.

לדברי אשר: "דגל התורה זו לא רק מפלגה. דגל התורה זו תנועה שיש לה גם מפלגה וכולם יוכלו ללמוד מכולם כיצד לפעול. קח בחשבון שכשנציג שלנו יושב מול פקיד ממשלתי ומקבל את הכוח מהגנרטור הזה שנקרא ראשי התנועה יש לנו יו"ר ועדת כספים שיש להם כוח לא רק בכנסת אלא משפיעים גם על הרשויות המקומיות עד לרמת הנציג הבודד אפילו בעיר חילונית שכעת יקבל ידע וכוח לדרוש את מה שמגיע לציבור אותו הוא מייצג".

שאלנו את אשר איזה הפתעות מחכים לבאי הוועידה. "אין לנו הפתעות, אנחנו לא מביאים קוסם לוועידה", הוא משיב אך חושף כי "אחד הדברים המיוחדים שיהיו בוועידה זו תערוכה בה יוצגו תמונות ומסמכים ומצגת מאז הקמת דגל התורה ועד היום, כשהרעיון הוא אחד - בואו לא נשכח שכשהוקמה דגל התורה היינו אברכים צעירים ומי שהיה בכנס בבנייני האומה וחווה את אותן חוויות שעדיין מפעפעות בקרבו וחי את האווירה של אז.

"אנחנו כיום נבליט את המורשת ונעביר לעסקני הדור הצעיר את ההרגשה ואת הטעם של אז, את הכוח ואת האידיאולוגיה של דגל התורה, הועידה תהיה מלאה גם בתוכן מעשי וגם באווירה של משנתה של דגל התורה והתעסקות בנושאים האקטואליים שנמצאים על הפרק היום בכל נושאי עיקרי הדת".

לסיום אומר אשר: "אני בטוח שמהוועידה הזאת דגל התורה תצא מחוזקת, כי כוחה בציבור הוא רב, ראינו את זה במערכת הבחירות, ראינו את זה במספרים, ראינו את זה בעצרות לקראת הבחירות ובעיקר בעצרת הענק שהתקיימה בבני ברק והועידה תיתן לתנועה רוח גבית להמשיך הלאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר