הפינוי האלים בישיבת "פני שמואל"

מפקד המשטרה לרבנית נויבירט: "מצטער שהגענו למצב הזה"

הרבנית חוה נויבירט, אמו של ראש ישיבת 'פני שמואל', צפתה בכאב בפינוי התלמידים ובהרס בישיבת בנה • מפקד מרחב מוריה שפיקד על הפינוי שוחח עמה, התנצל וניסה להרגיעה • צפו בווידאו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפקד המשטרה עם הרבנית נויבירט (צילומים: ישי כהן )

סערת פינוי ישיבת "פני שמואל" בבית וגן: בין מאות המפגינים ועשרות השוטרים ברחוב הפסגה בשכונת בית וגן נעמדה אשה מבוגרת, עם דמעות בעיניים וצפתה מהצד איך שכוחות המשטרה מפנים את תלמידי הישיבה ואנשי העירייה הורסים חלק מהקומה העליונה.

מדובר ברבנית חוה נויברט, רעייתו של הגאון רבי יהושע נויבירט זצ"ל, מחבר הספר 'שמירת שבת כהלכתה' ואמו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך נויבירט.

בזמן שהנציגים החרדים ניהלו משא ומתן עם ראש העיר בכדי להגיע להסכמות והמהומות שככו, נגשה הרבנית לכניסת הישיבה ובדמעות צפתה מקרוב על ההרס בקומה התחתונה.

מפקד מרחב מוריה, ניצב-משנה דוד פילו - יהודי חובש כיפה - שהבין כי מדובר ברבנית נויבירט ניגש אליה וראה את הצער העמוק שלה והתנצל שהמשטרה הגיעה למצב הזה.

קצין המשטרה אמר לרבנית: "אני מצטער שהוצרכנו להגיע למצב הזה. את יכולה לשאול את הבן שלך (ראש הישיבה. י"כ) והוא יספר לך עלי, מה עשיתי, בכדי למנוע".

הקצין הוסיף ואמר לרבנית נויברט: "אנחנו פה כרגע באיזה תהליך של הפסקה, הם יגיעו להידברות והנושא ייפתר וכולם יחזרו חזרה לביתם, בעזרת ה".

הרבנית שאלה את הקצין האם הוא היה בתוך הישיבה וזה ענה לה: "הייתי שם, הייתי. אני במקום הזה ביליתי בחודש האחרון".

הרבנית אמרה לו בכאב: "זה בית מדרש ללמוד. שם צעירים לומדים. הסניף שלהם, 600 בחורים, פה הם ישבו ללמוד. למה? הבעיה שלא רוצים לתת חתימה לאישור, זה הכל, לא נותנים, למה לא? אנחנו אנשים טובים".

קצין המשטרה השיב לה: "כולנו אנשים טובים, אני לא רוצה להיכנס לעובי הקורה, אבל אני אומר לך שאנחנו עושים כל מאמץ על מנת שהנושא הזה יסתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר