ההכרה בגיורים הפיראטים

החרדים תוקפים ומאיימים: "נחוקק חוק עוקף לבג"ץ הגיורים"

בעקבות פסיקת בג"ץ על הכרה בגיורים פיראטיים, הנציגות החרדים מכריזה מלחמה: "בג"ץ רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות". הרבנים הראשיים: "בית המשפט לא יקבע מיהו יהודי" (חרדים,בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נשיאת העליון מרים נאור (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

ראשי 'יהדות התורה' שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, יוצאים הערב (חמישי) במתקפה משותפת בעקבות החלטת בית המשפט העליון בראשות הנשיאה מרים נאור להכיר בגיורים הפרטיים: "בית המשפט העליון רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות".

בהודעה משותפת של השניים נאמר: "בית המשפט העליון רושם על שמו בטאבו את הרס היהדות במדינה. הציבור בישראל מכל האוכלוסיות והמגזרים רואה במעלליהם הערמומיים של שופטי בית המשפט העליון חלק ממגמה הרסנית של חורבן הדת בישראל. אנו נדרוש תיקון הנושא בחקיקה כדי לשמר את העם היהודי לדורותיו ואת הסטטוס קוו הנהוג במשך כל השנים בתחום הרגיש כל כך של הגיורים".

ליצמן וגפני הוסיפו ואמרו כי "שתלטנות בית המשפט העליון בכל נושא שאיננו מעניינם, מוכיחה חוסר מידתיות וחריגה מכל סמכות הגיונית. לא נאפשר ששופטי בגץ הם אלו שיקבעו מי יהיה יהודי במדינת ישראל, נגד מסורת ישראל ומורשת הדת היהודית לאורך כל הדורות".

כפי שדווח מוקדם יותר, בית המשפט העליון בראשות הנשיאה השופטת מרים נאור החליט היום ברוב קולות כי גיורים פרטיים יוכרו לצרכי חוק השבות, מה שאומר שהמתגיירים בגיורים אלה יהיו זכאים לעלייה ולקבלת אזרחות. העתירה הוגשה על ידי שורה של עורכי דין וארגון 'עתים'.

ח"כ גפני בראיון ל"כיכר השבת" (צילום: ישי כהן)

בעתירה כותבים השופטים כי "הוחלט ברוב דעות כי העותרים הם יהודים לעניין חוק השבות, כנגד דעתו החולקת של המשנה לנשיא א' רובינשטיין, שסבר כי יש להשהות כדי לאפשר אסדרה חקיקתית".

הראשל"צ והרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף הגיב: "החלטת בית המשפט העליון מהיום להכיר בגיורים פרטיים במדינת ישראל היא שערוריה, לא יעלה על הדעת שתעשיית הגיורים הפיראטיים שלא מפוקחים על ידי אף גורם ממשלתי יוכרו כרשמיים.

"מדינת ישראל מפעילה מערך גיור ממלכתי תחת משרד ראש הממשלה אשר פועל תחת סטנדרטים ראויים ומסבירי פנים שנועדו לתת מענה לכלל הציבור במדינת ישראל , הכרה שכזו מביאה הלכה למעשה לחיסול מערך הגיור הממלכתי של המדינה".

הרב הראשי הגר"ד לאו מסר: "בית המשפט העליון ושופטיו לא יקבעו מיהו יהודי אלא תורת ישראל, כך היה תמיד ונדאג בעז"ה שכך יהיה גם הלאה".

השר לשירותי דת דוד אזולאי מסר: "בג"ץ מנסה לקעקע את היסודות היהודיים של מדינת ישראל ופוגע במערך הגיור הממלכתי וברבנות הראשית. מי ששותק על החלטת בג״ץ להכיר בגיורים פיראטיים שלא יתפלא למצוא כאן במדינת ישראל מאות אלפי גויים שיקבלו אזרחות על פי חוק השבות כתוצאה מתעשייה מפוקפקת של גיורים מזוייפים".

"בכוונתי לפעול באמצעות חקיקה שגיורים במדינת ישראל יהיו אך ורק כאלו שנעשו על ידי מערך הגיור הממלכתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר