מאחל שדרעי יצא הפעם זכאי / דב הלברטל

עו"ד דב הלברטל מאחל שיו"ר ש"ס השר אריה דרעי יצא הפעם זכאי, אך מותח ביקורת על התגובות של מקורביו • "המקורבים הרדודים לא יפנימו שיש מראית עין. הם לא מסוגלים להבין את זה" (טור דעה)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
הלברטל ודרעי (צילומים: כיכר השבת, יונתן זינדל - פלאש 90)

מה שמקומם בסיפור החשדות הפליליות נגד דרעי, זה בעיקר תגובות מקורביו למיניהם. הם חושבים שכולם מטומטמים. ממש סתם נטפלים לדרעי. מישהו מהם אמר שהווילה זה כמו שני חדרים בתל אביב. אבל המקורבים הרדודים אף פעם לא יפנימו שיש מראית עין. הם לא מסוגלים להבין את זה. איש ציבור חרדי שיש לו ווילה עם ברכות וג'קוזי, זה לא מופת של חיים.

הם השוו אותו לאהוד ברק. למגדלי אקירוב. רק ששכחו כמה פרטים קטנים. בגיל שדרעי שימש מנכ"ל ושר, ברק סיכן את חייו כחייל ומפקד תחת אש עשרות פעמים. דרעי לא בדיוק סיכן את חייו כמשרת ציבור. הציבור הישראלי מבחין בין מי שמגיע לו ובין מי שלא מגיע לו.

למרות זאת, גם ברק נפל מבחינה ציבורית על הראוותנות שלו. דרעי נפל בפעם הקודמת על הג'קוזי, ועלול גם עכשיו ליפול על הג'קוזי.

אם הייתי צריך לשפוט את דרעי על פי מקורביו - שחיים בתודעה של לפני שלושים שנה, ועוד לא התקדמו משום בחינה מוסרית וניקיון ציבורי, ומוציאים שוב ישירות או במרומז את השד העדתי הנקלה - מצבו היה עגום ביותר. אני באמת מאחל שדרעי יצא הפעם זכאי. בשום אופן לא ארצה חלילה לראותו שוב בכלא.

כל פוליטיקאי, קל וחומר שר בכיר, הוא קודם כל משרת ציבור. אי אפשר לרמות את רגשות הציבור. אנשים מרגישים כשמישהו פועל מתוך אידאלים צרופים, ואילו אחר פועל בעיקר מתוך מניעם אישיים. ניתן היה להיות מתנגד חריף לראש הממשלה בגין, אך כולם הסכימו שהוא פעל מתוך אידאלים. אלו דברים המסורים ללב, אך כולם מרגישים את זה.

צפו: דרעי מגיב לפרשה (באדיבות המצלם)

זה מה שמקורבי דרעי אינם מבינים, וכנראה גם לא יבינו. הם מחזירים אותנו לפוליטיקה העכורה של פעם, וגורמים נזק עצום לתדמיתה של ש"ס. ש"ס נתפסת בגללם, כמפלגה אנרכוניסטית, שסדרי שלטון ממנה והלאה, והיא המפלגה היחידה בארץ, והמגזר היחיד בארץ, הנושא עדיין את רגש הנחיתות העדתית כדגל, ומשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי, המגביר עוד יותר את רגשות הנחיתות.

מקורבי דרעי לא מבינים עד כמה קשב לציבור לספוג את זה שדרעי חזר להיות דווקא שר הפנים. אין שום מדינה אחרת בעולם שזה היה קורה. מה הפלא שמחפשים את דרעי? כשהוא רומס את רגשות הציבור, ונאחז בקרנות המזבח של החוק היבש, לא ייפלא שלא מפרגנים לו. הם לא מבינים שאי אפשר לרמות את רגשות הציבור. האנשים מרגישים. יודעים להבחין בין אנשי מעלה אצילים, לבין כאלה הרחוקים מכך מזרח ממערב. הם לא מבינים שהמטרה אינה מקדשת את האמצעים. שהציבור מעדיף אנשים ישרי דרך וצנועים עם הישגים פחות גדולים, מאשר אחרים.

מה שהם עוד לא מבינים, זה שדרעי נפל בפעם הקודמת על הג'קוזי שבהר נוף. זה ניקר עיניים, וזה מה שפתח את תיבת הפנדורה הקשה נגדו. הם לא מבינים שגם הפעם הוא עלול ליפול על הג'קוזי בספסופה. העם לא אוהב מנהיגים שהראש שלהם מונח בדברים כאלה. דרעי לא הבין את זה. מקורביו ממשיכים גם הם לא להבין את זה. הבעיה היא שהם חושבים שכולם טיפשים. רק הם לא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר