ועידת דגל התורה

מושב 'השקפה' ודיון נגד הבג"ץ • לו"ז הוועידה

פעילי ועסקני 'דגל התורה' יתכנסו החל מהיום ועד יום חמישי בחפץ חיים ל"ועידה הארצית השלישית" בהשתתפות ראשי הישיבות • "כיכר השבת" עם הלו"ז ומושבי הדיונים השונים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
השלטים מוכנים (באדיבות המצלם)

תנועת "דגל התורה" תפתח היום (שלישי) את "הוועידה הארצית השלישית", בשעה 16:00 אחר הצהריים, במלון "ציפורי בכפר", חפץ חיים, בהשתתפות מאות נציגי, פעילי ועסקני התנועה, בראשות חברי ועדת הרבנים של "דגל התורה" ובהשתתפות חברי הכנסת ונציגי הרשויות והקהילות בכל רחבי הארץ.

בפתח המלון, הוצבה תערוכה מושקעת בה מוצגים, תיעוד היסטורי, תמונות, מסמכים נדירים ועדויות מרתקות, מימי הקמת תנועת "דגל התורה", שתבטא את ההמשכיות הרוחניות לצד ההתפתחות המפוארת של התנועה.

הוועידה תיפתח כאמור בשעה 16:00 בדיוק במעמד בראשות גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה וראשי הישיבות, שיוקדש כולו לחיזוק והאדרת עולם הישיבות והכוללים, ורבבות עמלי התורה שבזכותם העולם קיים ולמענם הוקמה תנועת "דגל התורה".

במעמד זה תוצג צמיחתו ופריחתו של עולם התורה בכמות ובאיכות תחת הנהגתם של גדולי ישראל, למרות נסיונות ההתנכלות והצרת הצעדים. כן ישתתף במושב, יו"ר "ועד הישיבות" הרב חיים אהרן קאופמן.

בקרב מארגני הוועידה ציינו כי השתתפות מרנן ורבנן ראשי הישיבות תשמש גם הכרת הטוב לנציגי התנועה ושלוחי דרבנן העומדים בכל עת על משמר עולם התורה וחיזוקו, הן בדאגה לזכויותיו, צרכיו ורווחתו והן בעמידה כחומה בצורה נגד כל זוממי רע וגוזרי גזרות המבקשים למעט תורה ולפגוע בשלטון ההלכה בחיי העם היושב בציון, ותחזק את נציגי ועסקני "דגל התורה" מכל רחבי הארץ משתתפי הוועידה.

ישיבה אחרונה של הוועדה המארגנת, אמש

מהוועדה המארגנת נמסר כי לצורך הבטחת הסדר והניהול התקין, יונפקו תגים לבאי הוועידה, עם תמונה ופרטי זיהוי, אשר על כן מתבקשים האורחים, לגלות אחריות ושותפות להצלחת הוועידה החשובה, להגיע מוקדם ולהשלים את הרישום, כדי לסייע בידי ההפקה להשלים את המלאכה למען הצלחת הוועידה.

חשיבות הוועידה הובעה עת עלו לביתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, חברי הכנסת של "דגל התורה" משה גפני אורי מקלב יחד עם מזכ"ל התנועה יעקב אשר, על מנת לקבל ממרן ראש הישיבה הנחיות אחרונות הנוגעות לוועידה.

מרן ראש הישיבה קיבלם בחביבות יתירה והתעניין ממושכות בפרטי הוועידה. בהתייחסו לקיום הוועידה אמר מרן ראש הישיבה כי קיומה הוא בבחינת "אז נדברו יראי ד' איש אל רעהו" ויש לכך חשיבות מרובה ביותר בפרט בימים כאלה בהם יש המנסים לפגוע בקודשי ישראל, ואיחל הצלחה לוועידה ולמשתתפיה והוסיף כי כאשר יראי ד' נאספים לקדש שם שמים ונדברים איש אל רעהו יש לקוות כי יתקיים בנו "ויקשב ד' וישמע".

ביום ראשון השבוע, נכנסו חברי הכנסת של "דגל התורה" ומזכ"ל התנועה למעונו של שר התורה מרן הגר"ח קנייבסקי, כדי לקבל את ברכתו להצלחת הוועידה. שר התורה קיבלם בחום ובירכם: "שתשרה ברכה במעשי ידיכם ותזכו להגדיל תורה ולהאדירה".

במהלך ימי הוועידה יתקיימו מושבים ופאנלים בנושאים שונים הנוגעים לפעילות היום יומית של שליח ציבור - נציג "דגל התורה", כידא אריכתא של מרנן ורבנן מנהיגי הדור, הן בצד ההתנהלות ההשקפתית והן בצד ההתנהלות הגשמית.

מושב השקפתי מיוחד ייערך במשנתה של "דגל התורה" בדרכם של מרנן ורבנן עיני העדה, מייסדי התנועה מרן הגרא"מ שך זצוק"ל ומרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבדלו לחיים טובים מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

מושב מיוחד, יעסוק בנושאי "דת ומדינה", לאור ההתערבות הבלתי פוסקת של בג"ץ, בנושאים המסורים לנבחרי הציבור ובמיוחד לאור ההחלטות המקוממות בנושאים הלכתיים וקדשי ישראל, בניסיון לקעקע מהדרך המסורה לנו מדורי דורות, תוך פגיעה חמורה בסטטוס קוו.

במהלך המושב, בו ישתתפו רבנים, חברי הכנסת של "דגל התורה", עורכי דין ומשפטנים, יידונו דרכים מעשיות ופעולות אופרטיביות, כדי לעמוד מנגד ולעצור מדיניות חדשה זו ולהביע מחאה חריפה על ההתנהלות החמורה כנגד ההלכה וקדשי ישראל.

כן ייערך מושב מיוחד "מפעלות מרנן ורבנן גדולי ישראל", במהלכו יסוקרו ויידונו מפעלותיהם של גדולי ישראל זי"ע ויבדלחט"א אשר הקימו גופים וארגונים במטרה לגבש את בני התורה כדי שיוכלו לקיים אורח חיים על פי ההשקפה הצרופה של מרנן ורבנן גדולי התורה זצוק"ל ויבדלחט"א.

המושב יתקיים בהשתתפות חברי הנהלת "יתד נאמן", חברי הנהלת "דגל התורה", חברי הנהלת "תודעה" וחברי הנהלת "שארית ישראל", שהיו אבני המסד אותם ייסד מרן הגראמ"מ שך זצוק"ל על מנת שישמשו אבני מסד לבנינו של ציבור בני התורה.

במושב גם יוקרנו מצגות מיוחדות בהם חומרים היסטוריים על מפעלות מרנן ורבנן גדולי ישראל, סקירה מימי הקמתם ופיתוחם ושגשוגם לאורך התקופות עד עצם היום הזה.

המושבים השונים יעסקו גם בנושאים מוניציפאליים, שיתנו ויעשירו את המשתתפים בכלים מקצועיים בתחומים השונים הקשורים לעולם המעשה של נציגים מוניציפאליים.

לימי העיון בוועידה הוזמנו בין השאר, אנשי מקצוע ומרצים בכירים מהשורה הראשונה בתחום, שישתתפו בפאנלים מקצועיים וייחודים שיערכו לבאי הועידה בימי העיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר