ב'אגודת ישראל' משיבים אש לטענות

"נבזות ובושה של 'דגל'; הוועידה נולדה כדי להגביר מחלוקת"

ב'אגודת ישראל' משיבים אש לטענות 'דגל' על זלזול וקיפוח ואומרים ל"כיכר השבת" כי הוועידה הזו נולדה כדי להגביר מחלוקת • על דברי גפני: "זו שוב הגאווה הליטאית של 'אני ואפסי עוד'" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני, אשר ומקלב בוועידה, אמש (צילום: שוקי לרר)

ב"אגודת ישראל" לא מתרשמים מקריאות הקרב והכותרות הראשיות שיצאו אמש (שלישי) מוועידת דגל התורה ובראשם הקריאה של ח"כ משה גפני לשוויון מלא ביהדות התורה.

"ב'דגל התורה' יודעים את יחסי הכוחות האמיתיים ולא בחינם חוששים שם להתמודד לבד", אומרים גורמים ב'אגודה'. "בדגל יודעים שהאיום לרוץ ברשימה נפרדת הוא איום סרק מהסיבה הפשוטה שהם פשוט לא יעברו את אחוז החסימה. הם מספיק חכמים שם לדעת לא לירות לעצמם ברגליים".

על הטענה כי הבוקר זלזלו ביומוני 'אגודה' ב'דגל' בדיווח המינורי או בהתעלמות מהוועידה, הם אומרים בכעס: "שיתביישו להם. כל הוועידה הזאת נולדה כדי להגביר מחלוקת. כל הכותרות שיוצאות משם הם בעניין החלוקה הפנימית במפלגה. מה הם רוצים שניתן להם במה? מה הם מבקשים שנגיש את הלחי השנייה? מישהו שם החליק על השכל".

צפו: גפני בנאומו התוקפני בוועידה (צילום: ישראל כהן, כיכר השבת)

"מאיפה הנבזות הזאת לבקש מאיתנו לדווח על וועידה שכל היום עוסקת בטענות על קיפוח כביכול מצידנו. איפה הבושה?", הם תוהים בזעם.

לגופם של טענות מבהירים גורמים בכירים ב"אגודת ישראל" כי "מדובר בטענות סרק והאשמות הזויות ללא בסיס. כולם יודעים שהציבור החסידי גדול יותר, וזה עוד לפני שהזכרנו את הפילוג הפנימי אצל הליטאים, ולפני שדיברנו על אלו שפרשו מהמפלגה".

"הגידול הטבעי אצלנו הוא רב וכולם יודעים שההסדר הקיים כיום הוא נכון ומשקף את המציאות", הם מוסיפים. "מישהו שם התבלבל וחשב שבסקרים ובכותרות שקריות ניתן להשפיע עלינו, מהר מאוד יתברר להם שהם טעו בכתובת".

משתתפי הוועידה (צילום: שוקי לרר)

בנוגע לדבריו של גפני על הסכמה לפשרה אפשרית עם הרפורמים, תוקפים הגורמים ואומרים: "האם הוא שאל מישהו? האם הוא התייעץ איתנו? זו שוב הגאווה הליטאית של 'אני ואפסי עוד' ושהכל אנחנו נקבע.

"מן הראוי היה לקיים על כך דיון ולקבל החלטה משותפת. גם אם נסכים לזה, מה שכרגע לא נראה, הרי שיש דרך להידברות בניסיון להגיע להסכמות, לא יוצאים בהצהרות חסרות אחריות רק בשביל כותרת רגעית".

כפי שדווח מוקדם יותר ב"כיכר השבת", עיתון "המודיע" דיווח הבוקר בידיעה קורקטית על פתיחתה של הוועידה השלישית של תנועת דגל התורה במעמד גדולי ישראל וראשי ישיבות ומצטט את עיקרי דבריו של יו"ר התנועה משה גפני.

גפני ואשר בוועידה (צילום: שוקי לרר)

גורמים ב"המודיע" מציינים כי מדובר בחלק ממהלך של אחדות ושיתוף פעולה. באשר לטענות גפני הם מגיבים בציניות: "לא שמענו".

מנגד גורמים ב'דגל התורה' אמרו ל"כיכר השבת" כי "המודיע שוב מוכיח איך הוא מתייחס לדגל התורה, את הזלזול בה ומה היא שווה בעיניו כמפלגה שותפה בהליכה בכנסת". לדבריהם: "בעיני המודיע דגל התורה שווה 12 שורות בעמ' ב' וזהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר