30 שוטרים חרדים סיימו את קורס הסיור

לאחר כשבעה שבועות של לימודים סיימו היום (חמישי) 30 שוטרים חרדים את הכשרתם בתחום הסיור. "גאה לראות את השוטרים כאשר כיפה שחורה לראשם וציצית משתלשלת מבגדיהם" (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
השוטרים החרדים (צילום: דוברות המשטרה)

לאחר כשבעה שבועות של לימודים סיימו היום (חמישי) 30 שוטרים חרדים את הכשרתם בתחום הסיור. מול עשרות בני משפחותיהם הנרגשים סיימו השוטרים את ההסמכה ויצאו לדרכם החדשה במשטרת ישראל.

השוטרים ישולבו במחוזות המשטרה השונים ויעמיקו את הקשר בין המשטרה לבין הציבור החרדי. מדובר בקבוצה נוספת של חרדים שמיישמים אתתפיסת משטרת ישראל שעיקרה: משטרת ישראל הינה גוף אכיפת החוק, אולם יותר מכן, זהו גוף הנותן שרות לכלל המגזרים במדינת ישראל, לרבות למגזר החרדי. במשטרה מציינים כי בשל כך חשובה השתלבותם של השוטרים מבני המגזר החרדי.

מ' מחדרה, בוגר ישיבה בירושלים, הגיע למשטרה לפני כשלושה חודשים. מ' אמר כי "מאחר והרגשתי כי בנוסף ללימודי הישיבה יש בי רצון לתרום לטובת הציבור בישראל ובדגש לציבור החרדי החלטתי להצטרף למשטרת ישראל".

מ' נשוי ואב לילד מספר כי "במהלך הקורס ערכנו מטווחים ואימונים שונים וכמו כן למדו את נושא סמכויות השוטר ועוד". מ' מציין כי "מדריכי המכללה הלאומית לשוטרים מעריכים מאוד את הרצון שלנו כבני המגזר החרדי להוסיף ולתרום בפן נוסף לעם ישראל". מ' העלה על נס את היחס המיוחד שלו זכו בוגרי הקורס בפן האישי והדתי.

ב', בוגר ישיבה בבני ברק, נשוי ואב לילד, הגיע למשטרה לפני כשנה במטרה לתרום ולשלב בין היידע התורני לתרומה לציבור. ב' מציין כי "במשטרה ישנם את התנאים הטובים ביותר כאשר בוחרים לשרת בה, וכי ההתחשבות של סגל הפיקוד הן בפן החומרי והרוחני מהווה דוגמא לכלל הגופים בישראל".

ראש אמ"ש, ניצב גילה גזיאל, בירכה את מסיימי הקורס וציינה כי "כל טקס סיום מרגש, והטקס הזה מרגש במיוחד. מדובר בקורס הראשון פורץ הדרך, אני מברכת על כך שהחיינו. לנו זה חשוב כי משטרת ישראל פועלת מול מגוון האוכלוסיות ודרכיכם נבין יותר את החברה החרדית, השוטרים הללו הם חלוצי הדרך. נהיה יותר טובים בזכותכם. אנו רואים בכם שליחי ציבור גם במשטרה וגם בקהילה".

נציג השוטרים מסיימי הקורס אמר כי "בתורה נאמר 'שופטים ושטרים תתן לך בכל שעריך אשר השם אלוקיך נתן לך לשבטיך ושפטו את העם משפט צדק', המעמד הזה של סיום הקורס המקצועי ממחיש את הציווי התורני. להיות שוטר זו זכות שלא כל אחד זוכה בה, אנו שלוחי המצווה. החיים האמתיים הם ליצור את עצמך. באמונה ננצח".

רפ"ק אסף לאופר, ראש חוליית שילוב חרדים ברך את מסיימי הקורס ואמר כי "במשטרת ישראל משרתים כיום מעל ל-150 שוטרים חרדים במסגרות השח"מ והשרות האזרחי. מדובר בקבוצה איכותית שפועלת בתחומי הסיור, המודיעין התנועה ומוקדי השליטה".

רפ"ק לאופר ציין כי הוא חש גאווה גדולה לראות את השוטרים לובשי מדי משטרת ישראל כאשר כיפה שחורה לראשם וציצית משתלשלת מבגדיהם.

מלבד זאת, נרשמת היסטוריה נוספת במשטרה, כאשר לראשונה סיים היום מגויס מפרויקט 'מאמינים במשטרה' את קורס הקצינים.

מדובר בפרויקט שבו בוגרי צבא דתיים מגיעים כקבוצה למשטרה ומשתלבים בכלל יחידות המשטרה. שוטרי "מאמינים במשטרה" עוברים הכשרה המבוססת על לימודי משטרה בשילוב לימודים תורניים בבית מדרש שהוקדם במיוחד לתכנית זו. בבית המדרש נלמדות סוגיות הנוגעות לביטחון והצלה תוך שימת דגש על שותפות האדם בבניית המדינה והארץ. הסוגיות נוגעות בכל תחומי ההלכה, המוסר, האמונה וההשקפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר