אל תוך לבה של ירושלים: מסע מרגש ומפעים

הקרן למורשת הכותל בקמפיין מיוחד לחול המועד, מביאה לכם חוויה היסטורית אישית שתיקח אתכם למעמקי לבה של ירושלים דרך אתרי תיירות חדשים שישאירו אתכם נפעמים לתמיד. סיורים מרתקים אל המקומות הקדושים והמרגשים ביותר של העם היהודי: בירת ישראל ירושלים, ובראשה הכותל המערבי (פסח)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: אתר הקרן למורשת הכותל)

לאחר 2000 שנות גלות התגשם החלום העתיק של העם היהודי, וחזרנו אל ירושלים עם שחרורה של העיר העתיקה במלחמת ששת הימים. הכותל, אליו התפללנו ועליו בכינו, חזר לריבונות ישראל. הקרן למורשת הכותל חנכה במיוחד לחול המועד פסח שני אתרים שמייחדים את חשיבותם של ירושלים והכותל אל ליבנו.

חווית המסע לירושלים הוא שמו של פרויקט יוצא דופן בהשקעתו שנחנך לאחר מעל 7 שנות תחקיר ופיתוח. המסע לירושלים מציע סיור מרתק בהיסטוריה של הקהילות היהודיות לירושלים, מסלול בן 2000 שנה ברחבי העולם, משנת 70 לספירה עד ירושלים של היום. הסיור מאפשר להכיר בדרך חווייתית היסטורית ומרגשת את הקשר המיוחד של בני העם היהודי לירושלים מזווית אישית וייחודית.

צילום: אתר קרן מורשת הכותל

הרפתקה אישית. פרויקט המסע לירושלים השקיע רבות כדי ליצור עבורכם מסע פרטי משלכם. במהלך המסע חווה כל משתתף מסע אחר לחלוטין מהמסע שחווה המשתתף שסמוך לו, כך שניתן לחוות מגוון רב של מסלולים ולהישאר עם הרגש האישי שלנו בלבד.

איך זה הולך? עם הכניסה לאתר, אולם בן 700 שנה, כל מבקר מזין את הארץ שממנה עלתה משפחתו לישראל, ובן רגע הוא נכנס למסלול היסטורי שאין כמוהו. בדרך פוגשים המשתתפים את המדינות אליהם נדדה משפחתם ונחשפים לחיי היום יום, הדילמות והדרמות שחוו בני קהילתם לאורך ההיסטוריה. המשתתפים לוקחים חלק פעיל בתנועת המסע ובכל פרק של 500 שנה הם מתבקשים לבחור לאן תנדוד קהילתם על פי מידע שיינתן להם. הסיור מתאים הן ליחידים והן לקבוצות מאורגנות.

מסע לירושלים. וידאו: מתוך אתר הקרן למורשת הכותל.

מאחורי הקלעים של הכותל המערבי לוקח אתכם אל תגליות הכותל החדשות שנתגלו במסגרת עבודות הפיתוח. מתחמים תת קרקעיים וממצאים יקרי ערך אשר שופכים אור על הברית המיוחדת בין העם היהודי, ירושלים והכותל. הסיור השאפתני שנקרא 'מאחורי הקלעים' מביא לכם את הקסם המיוחד של התגליות החדשות שנפתחו רק לאחרונה לקהל הרחב.

ייחודיות המסע אל מאחורי הקלעים של הכותל, כאשר ניתן לבקר בכמה מתחמים שונים ומאפשר הצצה לתקופות קדמוניות של העם היהודי. מימי בית ראשון ועד ימינו ממש. הסיור כולל ירידה אל מתחת למפלס הכותל המערבי ואל חללים תת קרקעיים שנחשפו מתחת למסלול מנהרות הכותל.

צילום: אתר קרן מורשת הכותל

מה כולל הסיור? הגשר הגדול שחיבר בין העיר העליונה ובין הר הבית ואשר עליו עברה אמת המים מברכות שלמה המלך לבית המקדש, חללים תת קרקעיים שנחשפו מתחת למנהרות הכותל הקלאסיות ובהם חדרים מפוארים מימי המקדש, ועוד מתחמים שבהם נחשפו ממצאים מ3000 השנים האחרונות!

נקודת התחלה: קופות מנהרת הכותל. משך הסיור: שעה וחצי.

מאחורי הקלעים. וידאו: מתוך אתר הקרן למורשת הכותל.

יוזמה חדשה לאמירת תהלים ותפילות מול מקום קודש הקודשים לטובת הציבור. ניתן להשאיר שם לתפילה וישועה. המיזם החשוב מבית הקרן למורשת הכותל היא ללא תשלום ולא לשום מטרות רווח, אלא אך ורק פתרון ומענה לבקשות הרבות המגיעות ללשכת רב הכותל. פשוט חייבים להיכנס ולראות.

• הסיורים והכניסה בתשלום ובהזמנת כרטיסים מראש.

• למידע נוסף אודות שעות הפעילות בחול המועד ולהזמנת כרטיסים: אתר הבית של הכותל המערבי.

מוקד שירות הלקוחות והזמנות : 5958* או 02-6271333

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר