העריק מאילת

"בילה במועדון? יש לו דין של רודף אידיאולוגית את חבריו"

סערת "עצור אילת" ממשיכה להסעיר את הציבור החרדי. ישי לפידות סבור שאם הטענות לגבי אופי הבילוי נכונות, הרי שיש לו דין רודף על חבריו הלומדים. ישראל גליס: "אם אדבר ישרפו לי את הבית" (ארץ)

משה ברדא | כיכר השבת |
ישי לפידות (צילום: יניב שמידט)

ההפגנות ברחבי הארץ של אנשי 'הפלג הירושלמי' בגין מעצרו של העריק מאילת, הפכו בימים האחרונים לנושא החם ביותר במגזר החרדי. חלק מהציבור בטוח שזה "עוד שלב ברדיפת בני התורה", אחרים מאמינים כי אין סיבה לתמוך בבחור שנתפס באילת. "כיכר השבת" שמע את שעתם של גורמים מוכרים במגזר החרדי לסערה.

איש ירושלים הרב ישראל גליס אומר ל"כיכר השבת": "אני מפחד לדבר, אני גם מתגורר מול חסידות סאטמר ותוך שעה הבית שלי יעלה בלהבות. הם ישרפו לי את הבית ואני מעדיף לשבת בשקט. תדע שיש רבנים חשובים ועסקנים מוכרים בתוך המגזר החרדי שמפחדים לדבר כי הם גרים בתוככי העיר, לכן פיהם נצור".

הרב ישראל גליס (פלאש 90)

הזמר ישי לפידות אומר כי "צריכים להפריד בן דעה של גדולי הדור - ואותי חינכו ולימדו שלא יוצאים נגד אף אחד מגדולי הדור ולא משנה איזה צד הוא - לבין עסקנים שמזמן ברור שהם פועלים בדרך מאוד מסויימת. כרגע משמיים התגלה קלונם של רבים מהם ברבים, על כך שהם יצאו והפגינו על משהו שכלל לא קיים ועל דבר שהוא בדיוק הפוך מדרכם".

"בחור שלא נמצא בישיבה ולא מתקרב במעשיו לבחור ישיבה חייב ללכת לצבא משני טעמים: א. זו מדינה יהודית וחוקית. ב. אם זה אחד כזה שעל פי מה שמספרים בילה במקומות לא ראויים, יש לו דין של רודף את חבריו מבחינה אידיאולוגית כי ציבור חילוני שמסתכל על כך רואה זאת את הציבור החרדי כמשתמטים".

הפגנות הפלג למען הבחור (באדיבות המצלם)

רמי ראב"ד רב חיל האוויר לשעבר אומר ל"כיכר השבת": "היום בשעה 1:30 יצאתי מפתח תקווה לכיוון תל אביב, שלושת רבעי שעה בכביש ז'בוטינסקי לפני הרמזור של רחוב השומר וכשאני מתקרב למעבר חצייה אני רואה בחורים שנותנים יד לאדם מבוגר, לתומי חשבתי שזה אחד מן הרבנים שלהם. המתנתי שם ולפתע אני רואה שהם קופצים לכביש ויושבים לפני האוטו שלי. בהתחלה לא תפסתי מה קורה כי אף פעם לא חוויתי כזה דבר, כמובן שמיד קפצו השוטרים שהיו במקום... אבל ראיתי את החילול השם שבדבר ובדידי הווה עובדה".

"אומר לך את האמת, להלחם על בחור ישיבה שרוצה ללמוד ולא מאפשרים לו זה דבר חשוב מאוד. אבל לבא במקרה הנוכחי - ואני קצת ביררתי את הרקע שממש אין אפשרות להציג את הבחור כבן תורה - לא רק שהדבר הזה הוא לא צודק אלא הוא גרוע. כי כשיהיה לנו מקרה של בחור אמיתי שסתם נטפלו אליו לא יהיה לנו מה להגיד, יגידו לנו 'אתם נלחמים על כל אחד גם כשלא מגיע לו'. צריכים לדעת שאנו צריכים לשמוע לגדולי ישראל".

הרב רמי ראב"ד (צילום: דובר צה"ל)

"שמעתי מסבי שהיה ראש כולל ואחד מן האברכים רצה לצאת לעבוד. סבי לקח אותו לחזון איש והוא אמר לא לתת לו אישור לכך, כי אדם כזה יכול לגרום נזק למי שבאמת יושב ולומד".

הרב דב פוברסקי, רב הנח"ל החרדי לשעבר מגיב לדברים ואומר: "אני חושב שהדברים שצריכים להאמר במקרה הזה הם כדלהלן. יש דעות שונות בציבור בכלל ובחרדי בפרט ועלינו לכבד כל דעה גם כשהיא מנוגדת לדעתינו, גם אם זו דעה חילונית שאנו אמורים להתמודד מולה ולכבד אותה וגם אם זו דעת קיצונית כמו של העדה החרדית. אנו מכבדים את דעתם ותורתם, אבל אנו לא יכולים לכבד זיוף ושקר".

"זה סוג של דבר בזוי שגורם לדברים קשים, זה דבר ציני שהם מנסים לתפוס צעירים כדי לקדם מטרות א-פוליטיות של כבוד, זה דבר שאתה לא יכול להזדהות איתו וכל ההתנהגות הזו בזויה ופסולה שאין מקומה בשום מקום, זו לא דעה ולא דעת, זה פשוט חוסר שפיות הדעת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר