התנגדות חרדית

התנאי של 'ישראל ביתנו' לכניסה לממשלה: תיקון חוק הגיוס

אחת הדרישות המרכזיות של אביגדור ליברמן להצטרפות לממשלה היא תיקון חוק הגיוס והחזרתו למתכונת הראשונה כפי שעברה בכנסת הקודמת. דרישה שצפויה להיתקל בהתנגדות החרדים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן (פלאש 90)

החרדים יתנגדו: בימים האחרונים עולות שוב ושוב הקריאות ליו"ר 'ישראל ביתנו' ח"כ אביגדור ליברמן להצטרף לממשלה, קריאה שאף הגיעה מכיוון ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת ראשי הקואליציה בתחילת השבוע, אך נראה כי הדבר יהיה בלתי אפשרי.

אחת הדרישות המרכזיות של אביגדור ליברמן היא תיקון חוק הגיוס. אחרי שהמפלגות החרדיות תיקנו את חוק הגיוס שהעביר ליברמן יחד עם יאיר לפיד בממשלה הקודמת, כעת איווט מבקש שהחוק יחזור למתכונת הראשונה כפי שעברה בכנסת הקודמת. דרישה שצפויה להיתקל בהטלת וטו של המפלגות החרדיות.

גורמים ב'ישראל ביתנו' מספרים כי "הציעו לנו תיקים, אבל אנחנו מדברים על קווי יסוד, בין היתר זה חוק הגיוס, להחזיר את החקיקה שהובלנו בכנסת הקודמת".

ליברמן נגד נתניהו: "שרלטן" (צילום: דניאל אליאור - ynet)

במפלגות החרדיות לא מתרגשים מהתנאי של ליברמן. "נתניהו לא יעדיף סיעה עם שישה מנדטים כשהתוצאה של כך תהיה פרישה של שתי סיעות עם שלושה עשר מנדטים. קווי היסוד של הממשלה כוללות את חוק הגיוס המתוקן, אנחנו לא מתרגשים", אומר גורם במפלגות החרדיות.

יצוין כי לפני כשלושה חודשים התייחס ליברמן לדיבורים על הצטרפותו לממשלה ואמר: "לגבי כל הכנסות העתידיות וכל מערכות הבחירות בהן הוא מתכוון לקחת חלק. ותאמינו לי הוא מבחינתו מתכוון להישאר במערכת הפוליטית עד לשנת 2069... בשום קונסטלציה בעתיד נתניהו לא יוותר על המפלגות החרדיות ותמיד ייכנע לכל דרישותיהן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר