סוגיית חיסול המחבלים

מח"ט חברון נגד ה"נפנוף ביד" של הרב הראשי

מפקד חטיבת חברון אל"מ יריב בן עזרא התייחס לפסק ההלכה של הרב הראשי הראשל"צ הגר"י יוסף לפיה יש להרוג מחבלים ואמר כי "כשרב ראשי בא ואומר 'מחבל צריך להרוג ושלא יבוא איזה רמטכ"ל' ומנפנף ככה ביד - זה משפיע" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגר"י יוסף (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

מפקד חטיבת חברון אל"מ יריב בן עזרא, התייחס השבוע בשיחה סגורה עם מפקדים בגדוד מילואים לדבריו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לפיהם מחבל צריך להרוג, ואמר כי "זה משפיע".

כזכור, במהלך שיעורו השבועי פסק הרב יוסף: "אם מחבל מגיע עם סכין, מגיע למישהו עם סכין - מצווה להרוג אותו, 'הבא להורגך השכם להורגו', לא להתחיל לפחד מכל מיני... שיעשו עליו אחר כך בג"צ, או יבוא איזה רמטכ"ל ויגיד משהו אחר, לא צריך לפחד. 'הבא להורגך השכם להורגו'".

בהקלטות שנחשפו בערוץ 10 נשמע מח"ט חברון תוקף את הרב הראשי: "כשרב ראשי במדינת ישראל, שהרבה אוכלוסיה במדינת ישראל מה שהוא אומר זה בשבילם 'לימין שור', בא ואומר 'מחבל צריך להרוג ושלא יבוא איזה רמטכ"ל...' ומנפנף ככה ביד, חברים, להגיד שזה לא משפיע? זה משפיע".

חייל שאל את המח"ט: "וזה לא נכון שמחבל צריך להרוג?".

המח"ט השיב: "לא. אתה הופך את החיים לשחור-לבן. יש הוראות פתיחה באש".

דבריו של הגר"י יוסף (ארכיון)

יצוין כי במהלך השיעור הרב יוסף הבהיר את דבריו: "אם כבר אין לו סכין אז צריך להכניס אותו למאסר עולם עד שיבוא המשיח ויגיד מי זה 'עמלק' ואז נוכל להרוג אותם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר