פרסום ראשון

פרסום ראשון: מתוכננת הצבעה על מימון מתחם הספורטק

נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר ירושלים נדהמו לגלות כי בסדר היום של ישיבת וועדת הכספים העירונית שתערך ביום שלישי הקרוב הוכנס סעיף מימון פרויקט מתחם ה"ספורטק" השנוי במחלוקת (ארץ)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

טבילת האש של פינדרוס? נציגי הסיעות החרדיות במועצת העיר ירושלים נדהמו לגלות היום (ראשון) כי בסדר היום של ישיבת וועדת הכספים העירונית שתערך ביום שלישי הקרוב הוכנס סעיף מימון לפרויקט מתחם ה"ספורטק" שעיריית ירושלים מתכננת להקים בעמק האיילות בירושלים.

הסעיף שהוכנס לאישור הוא סעיף אודות הסכם עם משפחת קראפט במהלכו תעביר המשפחה שישה מיליוני שקלים עבור בניית המתחם, ובתמורה יקרא המתחם על שם קראפט או שם אחר שתבחר המשפחה. בסדר היום נכתב כי "אגף הספורט מקים באמצעות חברת מוריה את קרית הספורט - הספורטק בעלות של כ-80 מיליון שקלים.

עיריית ירושלים ניהלה משא ומתן עם משפחת קראפט לקבלת מימון להקמת הספורטק. משפחת קראפט הסכימה להעמיד להקמת הפרויקט תרומה בסך 6 מיליון דולר, ובתמורה לכך תיקרא קרית הספורט על דם קראפט או שם אחר המוסכם על 2 הצדדים.

בהסבר אודות התכנית נכתב כי קריית הספורט תכלול "מרכז ספורט רב תכליתי בעמק הארזים שבצפון ירושלים... ואשר מתוכנן כי יכלול בין היתר 2 מגרשי כדורגל, מגרש פוטבול תקני, 4 מגרשים רב-תכליתיים, מגרש כדורסל מקורה, פאמפ-טראק, מתקני כושר, מתקני נופש, משחקי שולחן ועוד. יצויין כי קריית הספורט יתוחזק וינוהל על ידי עיריית ירושלים או מי מטעמה".

כזכור, אישור הפרויקט נתקל בהתנגדות חרדית מקיר לקיר כשכל האדמו"רים והרבנים קראו לחברי המועצה החרדיים בעיר להתנגד לאישור המתחם שיגרור בין היתר חילולי שבת המוניים בסמיכות לשכונות החרדיות, וכן עלול להקשות על אורח החיים החרדי בשכונות הצפון בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר