עובדת איימה בתביעה

"טעות מחשב" ברשת החינוך של ש"ס עיכבה משכורות 5 שנים

לאחר חמש שנים ואיומים בתביעה מצד אחת העובדות, רשת החינוך של ש"ס שילמה לעובדיה מרכיבי שכר שלא הועברו אליהם במשך שנים. ברשת טוענים כי טעות מחשב גרמה לאי השתלום (חדשות)

חיים אבני | כיכר השבת |
סיור במוסד של רשת החינוך של ש"ס, ארכיון (צילום: Yaakov Cohen/Flash90)

בגלל "טעות מחשב", עיכוב של 5 שנים בשכר: עובדי רשת מעיין החינוך התורני - "בני יוסף" של ש"ס זכו סוף סוף לקבל בשבועות האחרונים סכומים של אלפי שקלים כהשלמות שכר עבור מרכיבים בשכר שלא שולמו החל משנת 2011. הסכומים ששולמו באיחור למורים נעים ממאות שקלים ועד לסכומים של למעלה מ-10,000 שקלים.

ממידע שהגיע לידי "כיכר השבת" עולה כי התשלומים הועברו למורים באיחור של 5 שנים, לאחר שעובדת ברשת גילתה כי במשך חמש שנים הרשת איננה משלמת את השכר אותו היא מחויבת לשלם על פי החוזים ועל פי הסכם שנחתם עם ההסתדרות הכללית.

גורמים המעורים בנושא אומרים ל"כיכר השבת" כי רק לאחר שהעובדת איימה לתבוע את הרשת - יתכן אף בתובענה ייצוגית בשם אלפי עובדיה בארץ - החליטו ברשת החינוך להעביר את התשלומים, כאמור באיחור של חמש שנים.

מנגד, גורמים ברשת מעיין החינוך אומרים ל"כיכר השבת" כי מדובר ב"טעות תמימה" בחישוב של מערכות המחשוב במחלקת כוח האדם ברשת. לטענת הגורמים, לא מדובר בניסיון מכוון לחמוק מהתשלום שהגיעו לעובדים.

עם זאת, השכר שהצטבר לסכומים משמעותיים אצל מרבית המורים, לא כלל גם תוספות של ריבית והצמדה כנהוג במקרים כגון אלו, בהם מתברר כי מדובר בטעות של המעסיקה, והמורים קיבלו את הסכומים המקוריים בלבד.

מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני, חיים ביטון מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "בהסכם 2011 שנחתם בין המדינה לבין הסתדרות העובדים הכללית, סוכם על שורה של הטבות עבור המגזר הציבורי ועובדי החינוך, לאחר עבודה מול גורמים במשרד האוצר, סוכם כי הסכם זה יחול אף על עובדי ומורי רשת החינוך. בעת אישור מסוג זה מועבר האישור לביצוע לתוכנת השכר של מעיין החינוך, תוכנת השכר הופכת את ההסכם לסימלי תשלום שאותם מבצעת מחלקת משכורות ברשת".

"בפניה שהתקבלה ברשת החינוך מיום 2/2016 מאחת המורות, התגלה כי רכיב אחד במכלול ההסכם לא עודכן בתוכנת השכר, ע"כ פנינו בפניה מיוחדת לאוצר על מנת שיאשרו תשלום רטרו' לכל עובדי ההוראה, וב"ה הנ"ל אושר ושולם במשכורת 4/2016. אנו נשמח לתת מענה מהיר והולם בכל עת בכל בעיה שיש לכל מורה / עובד ברשת החינוך התורנית".

מפרטים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי בניגוד לטענת הרשת, התקלה התגלתה על ידי רואת חשבון מטעם משרד עורכי הדין יואב ללום ושו"ת המטפלים בתביעתה של העובדת.

(סריקה)
(סריקה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר