ל"ג בעומר

תולדות אברהם יצחק: הרבי ישליך למדורה שלושה שקים

בשיאה של ההדלקה במירון בהשתתפות אלפים ישליך האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק למדורה שלושה שקים ובהם עשרות אלפי דפים בהם כתבו החסידים את שעות הלימוד שלהם (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
כ"ק האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק (צילום ארכיון: שוקי לרר)

התרגשות בחסידות "תולדות אברהם יצחק": בשיאה של ההדלקה המסורתית במירון בהשתתפות אלפים ישליך האדמו"ר למדורה שקים ובהם עשרות אלפי דפים בהם כתבו החסידים במהלך השנים את שעות הלימוד שלהם.

ההדלקה המסורתית של חסידות "תולדות אברהם יצחק" הנערכת במירון לקראת מוצאי ל"ג בעומר מושכת אליה אלפים, מכל גווני היהדות החרדית ולא רק הבאים להתרגש ולהשתתף בשמחה הגדולה של האדמו"ר.

ל"כיכר השבת" נודע כי השנה, בשיאו של המעמד האדיר של ההדלקה, ישליך האדמו"ר למדורה עשרות אלפי דפים שבהם רשומים מיליוני שעות לימוד במצטבר שנמסרו לאדמו"ר במשך השנים.

במשך כעשרים שנה נוהג האדמו"ר לדרוש מכל חסידיו ומקורביו להביא לו מה שמכונה בעגה החסידית 'שעות צעטל', כרטיס בו רושם כל חסיד את מספר השעות או דפי הגמרא שלמד באותו חודש. בחסידות מציינים כי כרטיסים אלו יקרים מאוד לליבו של האדמו"ר וכי הוא נוהג להכניס כל כרטיס שכזה לכיסו הימני למשמרת.

על הכרטיסים האלו שמר האדמו"ר מכל משמר, וברבות השנים הצטברו אצל האדמו"ר רבבות כרטיסים שכאלו.

בתקופה האחרונה החל האדמו"ר לעורר מאוד שכל בני הקהילה יקבעו שעת לימוד תורה בבתי המדרש של החסידות בארץ ובחו"ל, והתבטא כי בזמנים קשים אלו בהם צריך לפעול ישועות עבור הכלל והפרט, הוא היה רוצה לקבל מידי יום צ'ק ובו אלפי שעות שנלמדו ע"י החסידים, כאשר עם צ'ק כזה יכול לומר כלפי שמיא ראה נא את הצ'ק שהגשתי לך עזור נא לי לפעול ישועה לעוד יהודי.

החסידים קיבלו בהתרגשות רבה את ההתבטאות הנדירה של האדמו"ר והחלו לארגן צ'ק מיוחד עם רבבות שעות לימוד שיימסר לאדמו"ר בעת מעמד ההדלקה במירון.

אך השבוע קרא האדמו"ר למשמשים בקודש והורה להם כי רצונו להגיש את כל הפתקאות שנמצאים אצלו ובהם מיליוני שעות לימוד לרבי שמעון, ולהשליכם למדורה בעת ההדלקה במירון.

הממשמשים נרתמו למבצע ובמשך כמה ימים עמלו לסדר את כל רבבות הכרטיסים, כאשר בסיום המלאכה הם גילו כי יצטרכו לא פחות משלושה שקים כדי להכיל את הכמות האדירה של הפתקאות.

השקים יובאו למירון, ובעת ההדלקה ישליך אותם האדמו"ר למדורה לקול שירת ההמונים.

יצוין כי במשך שנים נוהג האדמו"ר להשליך את כל הפתקאות שהוא מקבל מחסידיו בציון הרשב"י במירון, שם הוא שוהה בכל ערב ראש חודש וכי השנה החידוש הוא שהאדמו"ר החליט להוציא מבית גנזיו את מה ששמר מכל משמר ולהעלות זאת כמנחה לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר